Pro a proti

Domácí úkoly? Utváří u žáků pracovní návyky, říká ředitelka školy. Děti mají právo na odpočinek, oponuje psycholog

Pro a proti

Domácí úkoly? Utváří u žáků pracovní návyky, říká ředitelka školy. Děti mají právo na odpočinek, oponuje psycholog
Školák je unavený z domácí výuky

Plus

Konec povinných a známkovaných domácích úkolů na základních školách tento týden oznámila polská ministryně školství. V Česku si o zadávání úloh na doma rozhodují školy samy. Názory rodičů, žáků a škol na úkoly jsou přitom často v rozporu.
Karolína Koubová

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Konec povinných a známkovaných domácích úkolů na základních školách oznámila tento týden polská ministryně školství. V Česku si ohledně zadávání úloh na doma rozhodují dosud školy samy. Měly by se i u nás plošně zrušit povinné domácí úkoly? Jde o užitečný nástroj pro smysluplné učení nebo trest. Pro rodiče i děti jsou domácí cvičení přežitá, nebo pokud se správně nastaví, mohou být při zvládání učiva přínosem?

  • Pro a proti Karolíny Koubové.

  • Ve studiu vítám dětského psychologa, autora projektu Škola bez domácích úkolů Petra Klímu. Dobrý den. Dobrý den. A po telefonních linkách zdravím ředitelku ZŠ Bystřice Janu Serbusovou, která je rovněž členkou výkonného výboru Učitelské platformy. Dobrý den. Dobrý den. Tak pane Klímo, podle vás tedy, když jste autorem projektu Škola bez domácích úkolů, je potřeba zrušit domácí úkoly úplně ty dobrovolné?

Více z pořadu

Ostatní také poslouchají