Pro a proti
Pokles zájmu o elektromobily je jen dočasný, míní podnikatel. Pro většinu Čechů je to stále ještě luxus, oponuje poslanec
Pro a proti
Plus
Prodeje elektromobilů poslední dobou nenaplňují očekávání automobilek. Narazila elektroauta na hranice svých možností? Nebo se jedná jen o krátkodobé ochladnutí zájmu zákazníků způsobené ukončením nebo omezením dotací v řadě zemí?
Lukáš Matoška
Přepis epizody
-
Loni se po celém světě poprvé prodalo přes 10 milionů elektromobilů. To je meziroční nárůst o čtvrtinu. Automobilky však předpokládal, že prodají ještě víc. Některé proto oznámili, že omezují výrobu.
-
I tehdy se nový jez s mediánem a vyvíjet a sen. A teď nevím.
-
Generální ředitelka General Motors Rybára řekla, že zpomalení přechodu na elektromobily je zřejmé. Jedním z důvodů je podle ní nedostatek nabíjecích stanic. Dá se očekávat, že elektromobily v dohledné době nahradí velkou část aut se spalovacími motory, nebo se tato vyhlídka stává nepravděpodobnou? Ta jaký vývoj lze předpokládat v Česku, kde se ve srovnání se západní Evropou prodává jen minimum aut na elektrický pohon?
Více z pořadu
Ostatní také poslouchají
-
Způsobí dotace na elektroauta pro firmy boom elektromobility v Česku?
Pro a proti
-
Kupka: S dotacemi se elektromobily nezlevní. Stát by měl investovat spíš do nabíjecí infrastruktury
Dvacet minut Radiožurnálu
-
Expert na emise: Zcela ekologické není žádné auto. Elektromobily se hodí na kratší dojíždění
Souvislosti Plus
-
Auta se můžou změnit v malé elektrárny. Británie investuje do...
Dnešní Plus
-
Dudenhöffer: Autoprůmysl se ze současné krize vzpamatuje za 10 let
Interview Plus
-
Petr Holub: Fantóm gigafactory. Co znamená odchod VW z projektu Líně
Názory a argumenty
-
Kdy nastane boom elektromobilů? Ve Frankfurtu ukazuje i Škoda...
Dopolední Radiožurnál
-
Ekonom Hindls: Cena elektřiny? Procenta lítají vzduchem. Nikdo ale v tuto chvíli neví, co udělá trh
Jak to vidí...