Pro a proti

Regionální letiště jsou černé díry, do kterých tečou peníze výměnou za pseudodopravní obslužnost, tvrdí dopravní expert

Pro a proti

Regionální letiště jsou černé díry, do kterých tečou peníze výměnou za pseudodopravní obslužnost, tvrdí dopravní expert
Mezinárodní letiště České Budějovice

Plus

Letiště v Českých Budějovicích nově zahájilo mezinárodní provoz. Dávají lety z jižních Čech do zahraničí ekonomický smysl? „Nemáme růžové brýle, jsme si vědomi limitů, ale potenciál tu je,“ věří hejtman Martin Kuba (ODS). Odborník na dopravu Jan Sůra na příkladech dalších regionálních letišť dokládá jejich dlouhodobou ztrátovost.
Karolína Koubová

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Letiště v Českých Budějovicích získalo jako šesté v Česku status civilního a mezinárodního letiště. Vypravilo už dva lety do Turecka a na Rhodos. Vyplatí se vedle Ostravy, Brna, Pardubic a Karlových Varů další regionální letiště s mezinárodním provozem? Nebo jde jen o draze zaplacený se místních politiků, kteří už ani nejsou ve vedení kraje. Půjde z letiště v Plané u Českých Budějovic udělat efektivní ekonomický podnik, nebo to bude jen díra do krajského rozpočtu a najde se dost aerolinek, které budou chtít z jihu a na jih Čech létat?

  • Pro a proti Karolíny Koubové.

  • Mi hostem je po telefonních linkách hejtman Jihočeského kraje, předseda Asociace krajů Martin Kuba z ODS. Vítejte. Dobrý den. Hezký den. A zdravím také dopravního experta, publicista serveru z dopravy cz Jana Sůry. Dobrý den. Hezké dopoledne. Poprosím na úvod klidně jen o jednovětou odpověď. Má letiště v Českých Budějovicích do budoucna potenciál ekonomicky udržitelného nebo dokonce ziskového provozu, pane hejtmane?

Více z pořadu

Ostatní také poslouchají