Pro a proti

Kritika filmu Agnieszky Holland je oprávněná, tvrdí komentátor. Polští politici snímek Hranice ani neviděli, upozorňuje reportér

Pro a proti

Režisérka Agnieszka Holland během natáčení snímku Hranice

Plus

Polská vláda přirovnala k nacistické propagandě film Hranice Agnieszky Holland, který zobrazuje příběh tisíců běloruským režimem zneužitých uprchlíků snažících se dostat přes polskou hranici do Evropy. Je kritika, které čelí režisérka, odůvodněná? „Film má jasnou politickou misi,“ tvrdí komentátor serveru Echo24 Ondřej Šmigol. „Není to kritika, ale brutální, vulgární kampaň,“ oponuje reportér serveru Seznam Zprávy Filip Harzer.
Lukáš Matoška

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Do polských kin jde film Hranice, který vyvolal velké kontroverze. Ještě předtím, než ho mohl kdokoli vidět. Zachycuje cestu rodiny syrských uprchlíků přes Bělorusko a Polsko do Švédska.

• Oblíben a vousy a na bonbony. A tam kope svůj.

• Polská režisérka Agnieszka Hollandová o svém filmu říká, že mluví o odpovědnosti politiků za utrpení lidí na polsko-běloruské hranici. Hollandová za svůj film, který vznikl s účastí českého fondu kinematografie, obdržela zvláštní cenu poroty na festivalu v Benátkách. Doma v Polsku, kde se schyluje k parlamentním volbám, ale čelí tvrdé kritice. Polský ministr spravedlnosti film přirovnal k nacistické propagandě. Polští pohraničníci zase vzkázali cituji jenom svině sedí v kině. Prezident Andrzej Duda pak pro takové heslo vyjádřil pochopení. Proč film Hranice vyvolává takové vášně?

Více z pořadu