Interview Plus

Vyřazení aut s nadměrnými emisemi by u nás mělo větší přínos než Euro 7, upozorňuje expert

Interview Plus

Vyřazení aut s nadměrnými emisemi by u nás mělo větší přínos než Euro 7, upozorňuje expert
Výfuk, auto, výfukové plyny, znečištění

Plus

Europoslanci schválili emisní normu pro osobní i nákladní automobily Euro 7.  Z původního návrhu přitom příliš nezbylo, podle Michala Vojtíška z Centra udržitelné mobility ČVUT má ale i tak smysl, protože se zaměřuje na omezení dalších škodlivých látek, a to i v reálném světě. „Někteří výrobci interpretovali emisní limity jako něco, co musí splnit v laboratoři, ale ne v každodenním provozu,“ podotýká.
Šárka Fenyková

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Evropským parlamentem prošla okleštěná varianta emisní normy pro osobní i nákladní automobily Euro 7. Je to úspěch politického vyjednávání, který dá možnost automobilkám soustředit se hlavně na přechod na elektromobilitu nebo vítězství automobilové lobby, které komplikuje boj s klimatickými změnami. Dobrý poslech přeje Šárka Fenyková.

  • V Interview Plus.

  • A do studia v Hradci Králové zdravím dnešního hosta Michala Vojtíška z centra udržitelné mobility Českého vysokého učení technického. Dobrý den, pane profesore, slyšíme se? Ano. Dobrý den. Vítám vás ve vysílání.

Více z pořadu

Ostatní také poslouchají