Dvacet minut Radiožurnálu

S dotacemi se elektromobily nezlevní. Stát by měl investovat spíš do nabíjecí infrastruktury, říká ministr Kupka

Dvacet minut Radiožurnálu

S dotacemi se elektromobily nezlevní. Stát by měl investovat spíš do nabíjecí infrastruktury, říká ministr Kupka
Elektromobil

Radiožurnál

O elektrická auta není takový zájem, jak by si výrobci představovali. Hodlá vláda podporovat rozvoj elektromobility v Česku, nebo to ponechá na zákaznících? „Každá dotace deformuje trh a přispívá k tomu, že se dál drží ceny elektrických vozidel vysoko. Jsem toho přesvědčení, že česká vláda má investovat do infrastruktury,“ domnívá se ve Dvaceti minutách Radiožurnálu ministr dopravy Martin Kupka (ODS).
Vladimír Kroc

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Jak se vláda staví k unijní zelené dohodě? Hodlá podporovat rozvoj elektromobility v Česku, nebo tu ponechá na zákaznících? Jak nebezpečné jsou ruské hackerské útoky na naší dopravní infrastrukturu?

  • Hostem 20 minut Radiožurnálu, které vysílá také ČRo Plus, je dnes ministr dopravy a místopředseda ODS Martin Kupka. Vítám vás v našem sněmovním studiu. Dobrý den. Dobrý den. Jak se vláda pěti koalice postaví ke Green Dealu? Chce jako celek iniciovat nějaké změny nebo zmírnění zelené dohody, anebo můžeme v tomto směru očekával aktivity jen jednotlivých stran. My jsme Piráti.

  • Ten postup je realistický v mnoha směrech, ať už ve vztahu k energetice. Podívejte se, co se podařilo jenom v tom posledním období zvládnout, kdy jsme důležitým partnerem v rámci té pro jaderné skupiny, která prosadila, dokázala zajistit, aby právě z hlediska přijatelnosti toho jaderného zdroje jsme uspěli a bylo možné teda velkou část energie dodávat v ČR, zejména prostřednictvím jaderných zdrojů. Stejně tak úspěch naší iniciativy, aby norma Euro 7 byla významně realističtější, aby se zásadně změnila oproti tomu prvotnímu návrhu, který by znamenal ohrožení konkurenceschopnosti evropského automobilového průmyslu a znamenal by rovněž menší dostupnost těch nejlacinějších vozidel. Tak toto byly konkrétní kroky a v podobné politice chceme pokračovat. Je jasné, že neseme odpovědnost všichni za to, v jakém stavu přenecháme naši planetu budoucím generacím. Ale ty kroky musí být realistické. To konkrétní naplňování Green Dealu nesmí ohrožovat konkurenceschopnost evropského průmyslu. Nesmíme dospět k tomu, že v zájmu nějaké ideologie se dobereme konce, kdy nebudeme schopni vytvářet v podmínkách Evropy kvalitní výrobky, nebudeme s to dostát konkurenci svět. A to nás může pak ve výsledku významně oslabit, oslabit i v tom směru, abychom dokázali přenášet technologie, které jsou vůči životnímu prostředí významně šetrnější.

Více z pořadu

Ostatní také poslouchají