Pro a proti

Vysokorychlostní tratě nepotřebujeme, modernizujme stávající, říká právník spolku VRTáci. Investice se vyplatí, oponuje zástupce Správy železnic

Pro a proti

Vysokorychlostní tratě nepotřebujeme, modernizujme stávající, říká právník spolku VRTáci. Investice se vyplatí, oponuje zástupce Správy železnic
Vysokorychlostní železnice

Plus

Po železnici z Prahy do Brna za hodinu, slibují příznivci vysokorychlostních tratí. Jejich budování je i jednou z programových priorit vlády. Výstavba by mohla začít na Moravě. Proti ní je ale řada obcí – a jen na trase do Brna se dotkne zhruba 150 z nich.
Karolína Koubová

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Hubu vám. Dobré dopoledne. Děkuji za slovo. Po železnici z Prahy do Brna za hodinu. Tak významné zkrácení cestovní doby by podle odhadů měly přinést rychlovlaky. Budování vysokorychlostních tratí má vláda Petra Fialy jako jednu ze svých programových priorit. Výstavba by mohla začít nejdřív právě na Moravě. Ministerstvo dopravy Aleš a železničáři aktuálně řeší možnost zapojení soukromých financí v rámci tzv. PPP projektu. Proti výstavbě je ale řada obcí. Jen na trase do Brna se dotkne zhruba 150. Jaké jsou plusy a jaké mínusy tzv. vysokorychlostních tratí, chcete-li Vrtek?

  • Pro a proti Karolíny Koubové.

  • Vítám své dva hosty. Jsem ráda, že přišli do studia Marek Pinkava, náměstek ředitele pro přípravu vysokorychlostních tratí ze Správy železnic. Dobrý den. Dobrý den. A mým druhým hostem je advokát Petr Svoboda ze spolku ptáci, což je spolek, který vystupuje proti výstavbě rychle tratí. I vy. Vítejte, dobrý den. Dobrý den. Tak pane Pinkavo, proč je podle vás v ČR potřeba budovat síť vysokorychlostních tratí?

Více z pořadu

Ostatní také poslouchají