Zaostřeno

Zaostřeno na české železnice: Hlavně nesmíme rezignovat na to, že se vysokorychlostním vlakem někdy svezeme, říká ministr Kupka

Zaostřeno

Zaostřeno na české železnice: Hlavně nesmíme rezignovat na to, že se vysokorychlostním vlakem někdy svezeme, říká ministr Kupka
Francouzský rychlovlak TGV (nádraží Paris Gare de Lyon)

Plus

Průměrný Čech urazí vlakem každý rok přes tisíc kilometrů při 18 jednotlivých cestách. Vypovídají o tom statistiky organizace Litra, která usiluje o podporu veřejné hromadné dopravy v Evropě. Češi jsou v tomhle ohledu na devátém místě žebříčku, ve kterém dlouhodobě vedou Švýcaři a uzavírají ho Řekové. Na jednu stranu jsou na tom české železnice nejlíp z bývalých komunistických zemí, na druhou stranu pořád zaostávají třeba za těmi v Německu, Rakousku nebo ve Francii.
Vít Pohanka

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Průměrný Čech dorazí vlakem každý rok přes 1000 km při 18 jednotlivých cestách. Vypovídají o tom statistiky organizace, která usiluje o podporu veřejné hromadné dopravy v Evropě. Češi jsou v tomto ohledu na devátém místě žebříčku, ve kterém dlouhodobě vedou Švýcaři a stejně dlouhodobě uzavírají Řekové. Na jednu stranu jsem na tom české železnice nejlíp z bývalých komunistických zemí, na stranu druhou pořád zaostávají třeba za těmi v Německu, Rakousku nebo ve Francii. Podle ministra dopravy Martina Kupky z ODS je v každém případě potřeba nerezignovat na to, že se skutečně rychlým vlakem v Česku svezeme zatím jen naprosto výjimečně.

  • Myslím, že je důležité, když se bavíme o vysokorychlostních tratích, abychom netrpěli komplexem čecháčkovství, že na nic nemáme, že jsme vlastně neúspěšný stát, že něco tak velkého nás v žádném případě nepotkáte, abychom vybudovali vysokorychlostní tratě.

  • Které jinde mají. Ale jestli se to má podařit, musí se také otevřeně a docela draze řešit problémy lokálních tratí.

Více z pořadu

Ostatní také poslouchají