Za obzorem
Indická železnice klopýtá na cestě do 21. století. Navíc podfinancovaná a přetížená
Za obzorem
Plus
Indie patří mezi největší železniční velmoci světa. Zemi protíná přes 68 tisíc kilometrů tratí a přes 128 tisíc kilometrů kolejí, které tvoří páteř dálkové přepravy. „Ocelová obruč“ tak obepíná vlastně celý subkontinent. Indická železnice je bez velkého přehánění stát ve státu – dává práci 1,4 milionu lidí a je devátým největším zaměstnavatelem na světě. Po čínských drahách je zřejmě druhým největším dopravcem.
Ondřej Himmer
Přepis epizody
-
Koleje, které by třikrát obepnuly rovník.
-
My a rezidenční.
-
22 milionů přepravených cestujících každý den a jen armáda zaměstnanců čítající skoro 1,4 milionů lidí. To jsou optikou čísel indické dráhy. Po těch čínských největší dopravce na světě. Indické dráhy jsou ale víc než jen prostředek k přepravě z bodu A do bodu b. Je to svět ve světě chaotické indické každodennosti, nebývale dobře organizovaný a překvapivě hladce fungující.
Více z pořadu
Ostatní také poslouchají
-
Svět začíná bojovat o vodu – a už nejde jen o Afriku
Za obzorem
-
Zaostřeno na české železnice: Hlavně nerezignovat na to, že se rychlých vlaků dočkáme, říká Kupka
Zaostřeno
-
Kořenovská zubačka je jedinou tratí svého druhu u nás. Železnice překonává výškový rozdíl 235 metrů
Výlety
-
Velkolepý dopravní projekt roste Londýňanům přímo pod nosem....
Zápisník zahraničních zpravodajů
-
První metro na světě. Spojovalo dvě londýnská nádraží a měřilo šest kilometrů
Příběhy z kalendáře
-
Indie se brání vlivu Číny. První rychlovlaky bude padesát let...
Dnešní Plus
-
Indie se vedle covidu potýká s epidemií plísně. Mukormykóza už zabila stovky lidí
Svět ve 20 minutách
-
Střelba z luku a fotbal na ledě. Zimní olympiády se v Číně konaly už od 10. století
Seriál Radiožurnálu