Za obzorem
Indická železnice klopýtá na cestě do 21. století. Navíc podfinancovaná a přetížená
Za obzorem
Plus
Indie patří mezi největší železniční velmoci světa. Zemi protíná přes 68 tisíc kilometrů tratí a přes 128 tisíc kilometrů kolejí, které tvoří páteř dálkové přepravy. „Ocelová obruč“ tak obepíná vlastně celý subkontinent. Indická železnice je bez velkého přehánění stát ve státu – dává práci 1,4 milionu lidí a je devátým největším zaměstnavatelem na světě. Po čínských drahách je zřejmě druhým největším dopravcem.
Ondřej Himmer
Přepis epizody
-
Koleje, které by třikrát obepnuly rovník.
-
My a rezidenční.
-
22 milionů přepravených cestujících každý den a jen armáda zaměstnanců čítající skoro 1,4 milionů lidí. To jsou optikou čísel indické dráhy. Po těch čínských největší dopravce na světě. Indické dráhy jsou ale víc než jen prostředek k přepravě z bodu A do bodu b. Je to svět ve světě chaotické indické každodennosti, nebývale dobře organizovaný a překvapivě hladce fungující.
Více z pořadu
Ostatní také poslouchají
-
Svět začíná bojovat o vodu – a už nejde jen o Afriku
Za obzorem
-
Asie zažívá největší boom železniční dopravy na světě. Nové kilometry se budují obrovskou rychlostí
Zaostřeno
-
Do Prahy přijel legendární francouzský rychlovlak TGV. Kdy se svezeme i v Česku?
Reportáže Radiožurnálu
-
První metro na světě. Spojovalo dvě londýnská nádraží a měřilo šest kilometrů
Příběhy z kalendáře
-
Indie se brání vlivu Číny. První rychlovlaky bude padesát let...
Dnešní Plus
-
Indie se vedle covidu potýká s epidemií plísně. Mukormykóza už zabila stovky lidí
Svět ve 20 minutách