Za obzorem

Indická železnice klopýtá na cestě do 21. století. Navíc podfinancovaná a přetížená

Za obzorem

Indická železnice klopýtá na cestě do 21. století. Navíc podfinancovaná a přetížená
Davy příbuzných se loučily u vlaku v indickém Gauhátí, odkud odcestovalo 3. ledna asi 1200 muslimských poutníků na velkou pouť (hadždž) do posvátného města Mekka v Saúdské Arábii

Plus

Indie patří mezi největší železniční velmoci světa. Zemi protíná přes 68 tisíc kilometrů tratí a přes 128 tisíc kilometrů kolejí, které tvoří páteř dálkové přepravy. „Ocelová obruč“ tak obepíná vlastně celý subkontinent. Indická železnice je bez velkého přehánění stát ve státu – dává práci 1,4 milionu lidí a je devátým největším zaměstnavatelem na světě. Po čínských drahách je zřejmě druhým největším dopravcem.
Ondřej Himmer

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Koleje, které by třikrát obepnuly rovník.

  • My a rezidenční.

  • 22 milionů přepravených cestujících každý den a jen armáda zaměstnanců čítající skoro 1,4 milionů lidí. To jsou optikou čísel indické dráhy. Po těch čínských největší dopravce na světě. Indické dráhy jsou ale víc než jen prostředek k přepravě z bodu A do bodu b. Je to svět ve světě chaotické indické každodennosti, nebývale dobře organizovaný a překvapivě hladce fungující.

Více z pořadu

Ostatní také poslouchají