Pro a proti

Ať si producenti masa platí zavádějící a neúplné kampaně sami, kritizují Zelení projekt Žeru maso

Pro a proti

Ať si producenti masa platí zavádějící a neúplné kampaně sami, kritizují Zelení projekt Žeru maso
„Naprosto chybí informace o tom, jak se chov podílí na změně klimatu,“ říká Michal Berg ze strany Zelených

Plus

Kampaň „Žeru maso“ Agrární komory, kterou čtyřmi miliony korun spolufinancuje ministerstvo zemědělství, naráží na kritiku pro údajnou jednostrannost. Vyvrací kampaň mýty o konzumaci masa, nebo manipuluje informace ohledně dopadů vegetariánských alternativ na zdraví a životní prostředí?
Karolína Koubová, Ondřej Čihák

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Žerou maso. To neříkám já, ale to hlásá kampaň Agrární komory, která má podle zadavatelů za cíl vyvracet mýty o mase, zvýšit pozitivní vnímání chovu hospodářských zvířat a dávat výživovým trendům kontext zohledňující nezastupitelnost živočišných bílkovin. Kritici upozorňují na jednostrannost kampaně a zavádějící argumenty, které údajně používá. V kampani z větší části financovalo ministerstvo zemědělství. Z rozpočtu na ni vydalo necelé 4 miliony korun. SZ proto adresovala šéfovi resortu Zdeňku Nekulovi otevřený dopis, v němž shrnul své výtky. Je kampaň žeru maso smysluplnou propagací zdravého a vyváženého stravování, nebo jde o jednostrannou agitaci lobbistů masného průmyslu, jak tvrdí Zelení?

  • A proti Karolíny Koubové.

  • Já už zdravím své dva hosty. Jsou jimi člen představenstva Agrární komory a předseda svazu chovatelů holštýnském skotu Josef Diviš. Dobrý den. Dobrý den.

Více z pořadu

Ostatní také poslouchají