Hovory
Budoucností Prahy jsou trolejbusy. Zvládnou i to, co už tramvaj nevyjede, říká Šurovský z Dopravního podniku
Hovory
Plus
„Trolejbusy měly vždy výhodu: pořízení celé infrastruktury je mnohem lacinější. Zdá se, že jsou i méně konfliktní, protože jejich zavedení lidé vítají, protože jde o hlukově přijatelnější variantu. Ve srovnání s naftovými autobusy a někde i oproti tramvajím. Největší výhoda trolejbusů je ale vynikající stoupavost,“ říká Jan Šurovský z managementu Dopravního podniku, který tramvaje dodnes sám řídí.
David Šťáhlavský
Přepis epizody
-
Jan Šurovský je milovník, abych tak řekl, ale chtěl mobilní povrchové hromadné přepravy závislé buď na kolejích a troleji, nebo jen na troleji. Sám s radostí řídí jako brigádník právě tramvaj a jako ředitel technického úseku povrch pražského dopravního podniku prosazuje návrat trolejbusů do ulic hlavního města. Budu se ptát proč.
-
No a k poslechu zve David Šťáhlavský od mikrofonu ČRo Plus. Jan Šurovský ve studiu. Dobrý den. Dobrý den. Jak jste získal, řekl bych, až důvěrný vztah k tramvajím a trolejbusům? Tak určitě ten vztah k tramvajím je intenzivnější už jen proto, že v Praze trolejbusy 50 let nejezdili a tak to šlo nějak samozřejmě. My jsme bydleli u vozovny Strašnice, kamkoliv jsme potřebovali jet, tak buď se jelo autem, nebo tramvají. U nás jiný dopravní prostředek tehdy nejezdil. Takže už v čase, kdy jsem chodil do školky ve Strašnicích, tak jsem měl poměrně solidní přehled, co se děje v tramvajové dopravě.
-
To jezdili jaké tramvaje ještě tehdy? Takové? Ty dřevěné? Ne, ne, ne, ne, ne. Já si myslím, že by měla být.