Hovory
Budoucností Prahy jsou trolejbusy. Zvládnou i to, co už tramvaj nevyjede, říká Šurovský z Dopravního podniku
Hovory
Plus
„Trolejbusy měly vždy výhodu: pořízení celé infrastruktury je mnohem lacinější. Zdá se, že jsou i méně konfliktní, protože jejich zavedení lidé vítají, protože jde o hlukově přijatelnější variantu. Ve srovnání s naftovými autobusy a někde i oproti tramvajím. Největší výhoda trolejbusů je ale vynikající stoupavost,“ říká Jan Šurovský z managementu Dopravního podniku, který tramvaje dodnes sám řídí.
David Šťáhlavský
Přepis epizody
-
Jan Šurovský je milovník, abych tak řekl, ale chtěl mobilní povrchové hromadné přepravy závislé buď na kolejích a troleji, nebo jen na troleji. Sám s radostí řídí jako brigádník právě tramvaj a jako ředitel technického úseku povrch pražského dopravního podniku prosazuje návrat trolejbusů do ulic hlavního města. Budu se ptát proč.
-
No a k poslechu zve David Šťáhlavský od mikrofonu ČRo Plus. Jan Šurovský ve studiu. Dobrý den. Dobrý den. Jak jste získal, řekl bych, až důvěrný vztah k tramvajím a trolejbusům? Tak určitě ten vztah k tramvajím je intenzivnější už jen proto, že v Praze trolejbusy 50 let nejezdili a tak to šlo nějak samozřejmě. My jsme bydleli u vozovny Strašnice, kamkoliv jsme potřebovali jet, tak buď se jelo autem, nebo tramvají. U nás jiný dopravní prostředek tehdy nejezdil. Takže už v čase, kdy jsem chodil do školky ve Strašnicích, tak jsem měl poměrně solidní přehled, co se děje v tramvajové dopravě.
-
To jezdili jaké tramvaje ještě tehdy? Takové? Ty dřevěné? Ne, ne, ne, ne, ne. Já si myslím, že by měla být.
Více z pořadu
Ostatní také poslouchají
-
Kateřina Rathouská: Patnáct minut v desítce
Tip mujRozhlas
-
Nejhorší je, když ještě k nárazu nedošlo a já už vím, že tu tramvaj nezastavím, přiznává tramvaják
Hovory
-
Rudník na Trutnovsku se dočká autobusového terminálu. Bude na něj použit speciální bílý cement
Zprávy pro Královéhradecký kraj
-
Nové vlakové koridory potřebujeme, tvrdí ministr dopravy Kupka. Nemáme na ně, tvrdí právník spolku
Pro a proti
-
Novojičínská radnice ruší provozování MHD vlastními autobusy. Hledá externího dopravce
Zprávy ČRo Ostrava
-
Lidé z Bystřicka mají znovu přímé spojení na Brno, linku zkouší obnovit místní nadšenec
Zprávy z Vysočiny
-
Stávka řidičů: „Kraj by musel dopravce pokutovat asi 70...
Dnešní Plus
-
Od pěší zóny k multimodálnímu prostoru. Ve městech chceme od každého trochu, říká architekt Okamura
Host Radiožurnálu
-
Třicítka pro Prahu? V obytných zónách ano, na hlavních tazích ne. Protesty nedávají smysl, říká Hřib
Interview Plus