Pro a proti
Nové a rychlé vlakové koridory potřebujeme, tvrdí ministr dopravy Kupka. Nepotřebný projekt za peníze, které nemáme, kontruje právník spolku VRTáci
Pro a proti
Plus
Rekonstrukce české železnice se zpožďují a prodražují, přesto chce vláda proměnit dráhy na vysokorychlostní tratě. „Nepochybně to smysl má. Potřebujeme nové traťové stopy, protože všechny současné koridory jsou přetížené, další vlaky se tam nevejdou. Chceme také přenést víc nákladů na železnici, obsloužit co nejvíc cestujících, což je nejméně ekologicky náročné cestování,“ uvádí v Pro a proti ministr dopravy, občanský demokrat Martin Kupka.
Karolína Koubová, Ondřej Čihák
Více z pořadu
Ostatní také poslouchají
-
Ocel Vyšehradského mostu se loupe jako šupinky. Nemáme už moc času, tvrdí Paidar ze Správy železnic
Interview Plus
-
Proč potřebujeme vysokorychlostní železnice? Kvůli rychlosti to není, říká odborník
Host Lucie Výborné
-
Začínají platit nové jízdní řády, mění se také některé tarify
Zprávy ČRo Ostrava
-
Naučíme vlaky levitovat, slibují polští konstruktéři. Převratný vynález chtějí předvést v roce 2022
Věda Plus
-
Ľubomír Smatana: Hle, jsem v cíli
Zápisník zahraničních zpravodajů
-
Ranní interview
-
Podle plánu na reorganizaci jindřichohradecké úzkokolejky mají trať koupit obce. Ty to překvapilo
Zprávy z jižních Čech
-
Zástupci Přerova nesouhlasí s navrhovanou podobou vysokorychlostní železnice z Olomouce do Ostravy
Zprávy ČRo Olomouc
-
Do Prahy přijel legendární francouzský rychlovlak TGV. Kdy se svezeme i v Česku?
Reportáže Radiožurnálu