Vědecká dobrodružství
Když metro brzdí, pohání tím eskalátory. Vídeňský dopravní podnik hledá, jak šetřit energiemi
Vědecká dobrodružství
Plus
Když vlak metra brzdí, generuje elektrickou energii pro další vlakové soupravy. Princip známý jako rekuperace využívají mnohé dopravní podniky světa včetně toho pražského. Ve Vídni ovšem pomáhá tato elektřina z brzdění na linkách U1 nebo U2 pohánět třeba také eskalátory nebo výtahy na několika stanicích najednou.
Více z pořadu
Ostatní také poslouchají
-
„Vlak na baterky“ ujel na jedno nabití 224 kilometrů. V zahraničí s jeho nasazením počítají už letos
Věda Plus
-
Do Prahy přijel legendární francouzský rychlovlak TGV. Kdy se svezeme i v Česku?
Reportáže Radiožurnálu
-
První dobíjecí stanice pro elektromobily, u níž lze platit klasickou kartou, je ve Strakonicích
Zprávy z jižních Čech
-
Viadukt Devět kanálů vyrostl za osm měsíců. Jde o...
Česko – země neznámá
-
Nové vlakové koridory potřebujeme, tvrdí ministr dopravy Kupka. Nemáme na ně, tvrdí právník spolku
Pro a proti
-
Plán naplnit Negrelliho viadukt neziskovkami, umělci a...
On Air
-
Jaké má být pražské metro?
Ranní úvaha