Online Plus

SpaceX chce omezit užívání satelitní sítě Starlink na Ukrajině. Musk tím předvádí značnou míru nepochopení konfliktu, míní Koubský

Online Plus

SpaceX chce omezit užívání satelitní sítě Starlink na Ukrajině. Musk tím předvádí značnou míru nepochopení konfliktu, míní Koubský
Elon Musk

Plus

Firma SpaceX podnikatele Elona Muska chce omezit používání své satelitní sítě Starlink pro vojenské účely na Ukrajině, informovala o tom britská BBC. Podle provozní ředitelky SpaceX Gwynne Shotwellové válečné využití porušuje podmínky služby. Ukrajinská armáda satelitní připojení totiž využívá nejenom pro vlastní komunikaci, ale údajně také pro navádění dronů na pozice ruské armády.
David Slížek

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Pornografie a sociální sítě na občanku, to vyšetřování chytrých vysavačů, používání satelitního internetu ve válce a operátoři sbírající data pro cílení reklamy. To jsou témata pravidelného přehledu dění ve světě počítačů a internetu, kterým vás také dnes provází David Slížek.

  • On-line plus.

  • Já samozřejmě také na dálku. U mikrofonu vítám našeho pravidelného komentátora, redaktora deníku n Petra Koubského. Ahoj Petře. Ahoj. Davide. Telekomunikační operátoři v Evropě chtějí vstoupit do digitální reklamy. Deutsche Telekom, Orange, Telefónica a Vodafone plánují začít sbírat data o chování svých uživatelů na internetu a prodávat je zadavatelům reklamy a vydavatelům, kteří by podle nich mohli cílit reklamu. Operátoři pro svůj záměr už získali souhlas Evropské komise. Projekt by se měl rozjet zatím jen v Německu, Francii, Itálii, Španělsku a Velké Británii. Systém má fungovat tak, že bude uživatele mobilních a pevných sítí označovat pseudonymy, tzv. identifikátory založenými na jejich IT adrese nebo čísle mobilního telefonu. Operátoři pak budou přístup k pokynům reklamním firmám předávat tak, aby si identifikátorů nebylo možné zjistit skutečnou totožnost uživatele. Lidé nejdříve budou muset dát se sběrem výslovný souhlas. Nejspíše podobným způsobem jako dnes na webech odklikávají souhlas se zpracováním Kuky se. Podle představ operátorů by tímto způsobem mělo vzniknout konkurence firmám, jako je Google nebo meta, které dnes sběru dat pro cílení reklam vládnou? Petře, kluky z třetích stran pomalu končí, ale hledají se evidentně další způsoby, jak ta data pro cílení reklam na internetu získat. Co říkáš na tento společný operátorský projekt, tedy, který se má zatím týkat jenom některých zemí Evropy?

Více z pořadu