Online Plus

Nové brýle od Apple za 100 tisíc korun jsou teprve začátkem úspěchu. Bude třeba upravit technologii, váhu i cenu, říká Koubský

Online Plus

Nové brýle od Apple za 100 tisíc korun jsou teprve začátkem úspěchu. Bude třeba upravit technologii, váhu i cenu, říká Koubský
Apple Vision Pro

Plus

Vision Pro – tak se jmenuje nový headset od firmy Apple, který slibuje mnohé. Umí promítat nový obsah do zorného pole, jako by visel volně v prostoru. Ovládání probíhá pohybem očí či drobnými gesty rukou. Brýle jsou vybaveny dvanácti kamerami, šesti mikrofony a pěti senzory, které uživateli zprostředkují rozšířenou realitu. Na svou přední stranu umí promítat video s očima uživatele, aby dotyčný lépe zapadl do společnosti. Na trh však přichází i s několika nedokonalostmi.
David Slížek

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Virtuální asistentka Kortan a míří do důchodu. Apple představil hned set pro rozšířenou realitu. Evropské státy se moc netváří na nové poplatky pro operátory a on-line služby mají začít označovat obsah vytvořený já jí. To jsou témata pravidelného přehledu dění ve světě počítačů a internetu, kterým vás dnes provede David Slížek.

  • On-line plus.

  • A já samozřejmě na dálku přes internet vítám také našeho pravidelného komentátora, redaktora deníku n Petra Koubského. Ahoj Petře. Ahoj. Davide. Provozovatelé on-line služeb, kteří používají generátory, musí začít jasně označovat obsah vytvořený umělou inteligencí. Po setkání se zástupci velkých on-line firem, jako je Google či Facebook, to řekla eurokomisařka Věra Jourová. Podle ní by platformy tímto způsobem měly bojovat s šířením dezinformací. S označováním by měly začít ihned, dodala eurokomisařka. Velké firmy také podle ní musí vybudovat dostatečné pojistky, aby se AI generátory nedali zneužívat k masovému vytváření falešného obsahu. Jourová také firmy vyzvala k přísnějšímu moderování uživatelského obsahu a k posílení tzv. fakt Pekingu, tedy ověřování pravdivosti informací, které publikují uživatelé například na sociálních sítích. Hlavně státy ve střední a východní Evropě jsou podle ní pod neustálým útokem ze strany zejména ruských dezinformátorů. Petře, o tom, že by označování obsahu vygenerovaného umělou inteligencí mohlo být vlastně přínosné, jsme už v našem pořadu mluvili. Co na to říkáš? Jako na určité opatření proti šíření dezinformací? Mohlo by to fungovat?

Více z pořadu