Online Plus

Hygienici říkají, že nestíhají trasovat, ale podle dat by stíhat měli, tvrdí Šimeček z COVID19CZ

Online Plus

Hygienici říkají, že nestíhají trasovat, ale podle dat by stíhat měli, tvrdí Šimeček z COVID19CZ
Odběrové místo, testy na Covid-19, Žluté lázně

Plus

Obsazenost hygienických stanic je víc než dostatečná, pokud je dobře organizována práce těch, kteří volání obstarávají, říká v pořadu Online Plus Petr Šimeček z firmy Keboola, který je jednou z vůdčích osobností iniciativy COVID19CZ. „Hygienici sice říkají, že kolabují, ale data a čísla neukazují na to, že by tak tomu mělo být,“ tvrdí.
David Slížek, Ondřej Čihák

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Má se chytrá karanténa vůbec nazývat chytrou? Jak dokáží technologie pomáhat při zvládání epidemie koronaviru a jaké nástroje by nám mohly pomoci? To je téma pravidelného pořadu ze světa počítačů a internetu, kterým vás dnes provádí David Slížek.

  • On-line plus.

  • A já ve studiu vítám své dnešní hosty, zakladatele projektu hlídač státu Michala Bláhu. Víte? Michale, ahoj. A také Petra Šimečka z firmy Keboola, který byl jednou z vůdčích osobností iniciativy COVID19CZ. Vítej, ahoj. Teď jsem to málem řekl s vůdčí no tak jsme určitě byli. Svědčí určitě taky, ale hlavně vůdčí. Tak pánové, my jsme v minulém díle popisovali vlastně jaký jakou cestu urazila chytrá karanténa od jara. Teď je do podzimu. Pojďme se teď trošičku podívat na to, jaké změny tam opravdu proběhly. Já, když jsem byl na ministerstvu zdravotnictví, kde byl také Michal na akci, kde nám vlastně představovali chytrou karanténu a její vývoj, tak jsem si z toho odnesl jeden takový pro mě zásadní poznatek a to, že se opravdu asi udělalo nějaké propojení dat někde na pozadí jsou systémy, které lidi normální vlastně většinou nevidí a že je dobře, že tam ta data takto plynu, protože mně to přijde jako takový úplný základ, který by měl fungovat, ale že vlastně to škálování je spíš založené na lidech, to znamená na tom přijmeme víc hygieniků, přijmeme víc mediků do call centra, kteří budou telefonovat s těmi nakaženými a jejich kontakty. Ale je to pořád škálování na tom přijmeme víc lidí. Je toto škálování vlastně dostatečné. Nemohli by v tom technologie pomoct nějak trošku víc než tedy jenom to nabírání nových zaměstnanců? Určitě v tom technologie pomoct.

Více z pořadu