Jak to vidí...

Analytik Šlerka: Dějiny internetu jsou posety hroby sociálních sítí. Bude Twitter další?

Jak to vidí...

Analytik Šlerka: Dějiny internetu jsou posety hroby sociálních sítí. Bude Twitter další?
Staré a nové logo sociální sítě Twitter

Dvojka

Sociální síť Twitter změnila své logo. Místo modrého ptáka nyní uživatele vítá bílé X na černém pozadí. Proč se Elon Musk rozhodl pro rebranding firmy? Neriskuje tím další odliv uživatelů? A co ničí zaběhnutou síť nejvíce? Datový analytik Josef Šlerka v audiozáznamu ještě vysvětlí, co znamená označení dark web, i to, proč se z podcastového rozhovoru s hercem Jaroslavem Duškem stala událost, ke které má potřebu vyjádřit se každý.
Josef Šlerka, Vladimír Kroc

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • ČRo dvojka uvádí pořad, jak to vidí.

  • Od nynějška bychom už neměli tweetu vod ale x kochat. Co si myslíte o snaze nového majitele Twitteru Ilona mořského přejmenovat tuto sociální síť na x, tak kdyby člověk byl vstřícný, tak řekne, že Ivan Basso se snaží jako to x prosazovat už dlouhou dobu jako označení souhrnný pro svoje jako impérium nebo vlastně firmy, který jsou pod ním. Zúžený zlovolný marketingový analytik by řekl, že když firma neví, co by, tak referendu je.

  • A druhou jsem si skočím do řeči. Ono je to nepochopitelné, protože on zahazuje totálně známé logo a název. To je přece jak třetina ceny té firmy. A ano, ale ten důvod, že vlastně z mého pohledu vlastně neuchopitelný, protože já jsem se vzpomněl na dobu, kdy tehdejší německý majitel psa Brandov alb Večerník Praha na Pražský deník, čímž jsou úplně zabil. A bylo to jako klasická ukázka toho, jakým způsobem jako dobrý trénink není jako dobrý nápad. Vždycky umím se ten termín referenda k posluchačům a přemýšlím, jak to říct takto správně česky i letos nebude ale vlastně v tom případě i Lena maska. Podle mě je to součást linie, že úplně nemá dlouhodobou strategii rozvoje Twitteru. O tom já jsem tady mimochodem mluvil. On má vlastně jinou strategii v tuto chvíli, a to dodržet určité závazky, které dalo, které se týkají třeba jeho představy o svobodě slova, ale zároveň učinit ten Twitter místem, kterému bude, když už nic jiného, tak aspoň nepřenášet jako ztrátu. Připomínám, ta investice, tam bylo 44 miliard a aby to vůbec koupil. Já si myslím, protože to byl impulzivní jako nápad.

Více z pořadu

Ostatní také poslouchají