Hovory

Projekt Příběhy našich sousedů dává dětem do širší souvislosti to, co se naučily ve škole, říká jeho vedoucí

Hovory

Projekt Příběhy našich sousedů dává dětem do širší souvislosti to, co se naučily ve škole, říká jeho vedoucí
Studentka

Plus

V Hovorech přiblížíme, jak se osmáci a deváťáci základních škol nechají rádi nadchnout pro projekt Příběhy našich sousedů. Jejich úkolem je najít ve svém okolí pamětníka historické události a uchovat jeho zážitky pro další generace. Motivuje je k tomu Magdaléna Benešová z neziskové organizace Post Bellum.
Tatiana Čabáková

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Kopr investorů mají na hodinách dějepisu moderní české dějiny a k Uralu mužům ať pamětníci historických událostí při vyučování a Ako úlohu můžeme divadlo prý odkrývání historické paměti IT. Je to té míry, jež i o svoji práci. Magdalena Benešová 12 roků pracuje v neziskových organizací Post Bellum, dnes jako vedoucí vzdělávacích projektů. Od mikrofonu vás prý po tzv. vodou vítá Tatiana Čabáková.

  • Magdalena, vy teď je v hovorech. Dobrý den. Děkuji. Vy pracujete v Post Bellum. Latinský, to znamená po vojně. Post Bellum dokumentuje příběhy 20. století, na které slza budu ho anebo málo zabodnout. Rozprava jejich děl ale i zapojuje, že jako studentů oceňuje hrdinou. To je zkratka o činností této organizace. Jako o tom píše na svých webech Post Bellum. Sběr a příběhy a byty. Čaj. Projekt, který slavil a příběhy našich sousedů. Ten 100 vymysleli už před nějakými rok. My, protože jakou v osmých a devátých ročníků na základních školách, ale Borovna kostelích studentů na osmém ročníku gymnázia. Projekt je určený, že? Jako já ale předpokládám, že vína s Kurtem. Projekt musí ještě získat zájem. Určitě je to tak.

  • Určitě je to tak, že bez učitelů by ta naše práce nebyla možná. A já jsem strašně moc ráda, že těch učitelů, kteří s námi spolupracují, je už víc než 1000. Takže práce s učiteli je vlastně základem, protože ti nás pustí do školy, ti nás pustí mezi ty žáky a společně vlastně potom s žáky pracujeme.

Více z pořadu

Ostatní také poslouchají