Historie Plus
Rozvoji železnice pomohl až Ferdinand, císař František se „novotám“ bránil
Historie Plus
Plus
Často si na ně stěžujeme, vadí nám, že nejsou rychlejší, spolehlivější, dochvilnější, prostě lepší. Vlaky přitom před vypuknutím koronavirové pandemie přepravovaly rekordní počty lidí. Málokdo si uvědomuje, že naše země má jednu z nejhustších sítí železnic na světě. A skoro všechny tratě se postavily už za Rakouska-Uherska.
Vít Pohanka
Účinkují: historik Milan Hlavačka, ředitel Železničního muzea Michal Novotný
Připravil: Vít Pohanka
Premiéra: 6. 2. 2021
Více z pořadu
Ostatní také poslouchají
-
Genocida hladem – sovětské prostředky ke zlomení Ukrajiny
Historie Plus
-
14. listopadu 1960 v 17:43 se ozvala velká rána. U Stéblové došlo k nejhorší železniční nehodě u nás
Host ve studiu
-
Ve Stráži nad Nisou došlo k nehodě na železničním přejezdu
Krimipříběhy z kraje pod Ještědem
-
Do Prahy přijel legendární francouzský rychlovlak TGV. Kdy se svezeme i v Česku?
Reportáže Radiožurnálu
-
Noční vlaky – ohrožený druh na evropské železnici. Necháme ho vyhynout?
Prolomit vlny
-
Nové vlakové koridory potřebujeme, tvrdí ministr dopravy Kupka. Nemáme na ně, tvrdí právník spolku
Pro a proti