Vltavín
V pohraničí se před válkou objevily stovky závor. Dnes jsou jejich pozůstatky raritou
Vltavín
České Budějovice
Zátarasům, které se budovaly v letech 1937 a 1938 na našich hranicích, se oficiálně říkalo zvláštní zařízení na komunikacích. „Všechny cesty a silnice měly být přehrazeny trvale nebo dočasně. V případě trvalého to většinou bylo v podobě zabetonovaných kolejnic a na hraničních přechodech se instalovaly pancéřové závory,“ uvádí Jan Ciglbauer, který se zabývá válečnou historií.
Zdeněk Zajíček
Více z pořadu
Ostatní také poslouchají
-
Co na podzim postavili, teď likvidují. Testy na dálnici D48 ukázaly, že silnice nemá nutnou kvalitu
Zprávy ČRo Olomouc
-
Jak se dostali Řekové do Česka. Příběh jejich komunity začal po druhé světové válce
Téma Plus
-
Růžový most v Lukách zůstane jen na fotografiích. Železničáři ho v blízké době přetřou
Zprávy z Vysočiny
-
Západní vojáci měli významný vliv na poválečnou obnovu země, ale málo se to ví, míní historik
Jak to bylo doopravdy
-
Letos uplyne právě šedesát let od doby, kdy kvůli řecké občanské válce přijala tehdy…
Koktejl
-
Stavba obchvatu Jaroměře pokračuje zatím bez zdržení, nová silnice má být hotová letos na podzim
Zprávy pro Královéhradecký kraj
-
Na příběhy o hrdinství československých letců za druhé světové války není vůbec těžké narazit.…
Zápisník zahraničních zpravodajů
-
Komunisté politika omámili a přes řeku Malši ho unesli zpět do Československa
Vltavín
-
Na Trutnovsku je možné vidět dopravní raritu. Patrové...
Česko – země neznámá