Příběhy slavných značek
Koh-i-noor. V roce 1889 uvedla firma na trh tužku, kterou v obchodech koupíte i dnes
Příběhy slavných značek
Dvojka
Jak se z nejznámějšího diamantu světa stala značka legendárního českého výrobce psacích a výtvarných potřeb? Josef Hardtmuth (1758–1816) odmalička projevoval umělecké schopnosti. Vyučil se zedníkem a kameníkem ve Vídni u svého strýce, ale proslul i vynálezy. Jedním z nich byla i proslulá směs rozemletého grafitu s jílem vypáleným v peci, která dala základ pro výrobu tužek různé tvrdosti. V roce 1802 si ve Vídni založil i továrnu na tužky.
Jitka Škápíková
Vypráví: Jan Kovařík
Připravili: Jitka, Škápíková, Mária Pfeiferová a Jan Kovařík
Dramaturgie: Magdalena Šorelová
Zvukový mistr: Jitka Kundrumová
Zvukový design: Jiří Litoš
Režie: Jitka Škápíková
Premiéra: 19. 3. 2019
Více z pořadu
Ostatní také poslouchají
-
Merkur: Autora geniální stavebnice poslali komunisti k soustruhu
Příběhy slavných značek
-
Unikátní zápis v duchcovské městské knize aneb Začátek dobývání „hořlavého kamene“
Příběhy z kalendáře
-
Ježek v kleci našel svůj domov v Roudnici nad Labem
Česko – země neznámá
-
Rudolf Jelínek: Moravian slivovitz maker with a fascinating history
CZECH MADE
-
Z dochovaných kronik sepsal Josef Šupler historii Rychnova u Nových Hradů
Jihočeské kroniky
-
Hibschova stezka vzdává hold významnému geologovi. Má na ní i svůj vlastní kámen
Výlety
-
Jsou diamanty opravdu věčné? Co je může poškrábat nebo i zcela zničit?
Zvídavec Evy Sinkovičové
-
Skoro kilo zlata a na 300 diamantů. Fabergého vejce je k vidění v Galerii minerálů ve Dvoře Králové
Zprávy pro Královéhradecký kraj
-
Proč je „dobrý horolezec starý horolezec“? S gratulací za horolezeckou legendou Josefem Rakoncajem
Na cestách s Petrem Voldánem