Mozaika

Paříž versus Vídeň: Kupka chtěl za sluncem a Paříž byla Mekkou umění. Proč byly důležité Salony? (4/8)

Je nám líto, ale k tomuto audiu již vypršela autorská práva.

Mozaika

Paříž versus Vídeň: Kupka chtěl za sluncem a Paříž byla Mekkou umění. Proč byly důležité Salony? (4/8)
Paříž

Vltava

„Když se v roce 1912 objevily na Podzimním salonu dva Kupkovy obrazy, zapůsobily a šokovaly. A Františka Kupku tak do jisté míry proslavily,“ říká Markéta Theinhardt, kunsthistorička, odbornice na dílo Františka Kupky a profesorka na pařížské Sorbonně. Abychom pochopili celý kontext Kupkovy tvorby, je třeba vrátit se do doby před Paříží. Kupkovy počátky jsou totiž spjaté s Vídní. „Kupka byl ve Vídni velice slavný, ale od roku 1896 trvale pobýval ve Francii,“ říká profesorka.
Marie Sýkorová

Více z pořadu

Ostatní také poslouchají