Hovory

Klienti chtějí nejčastěji něco, co ještě nikdo nemá, nejlíp s wow efektem, říká designérka Handlová

Hovory

Klienti chtějí nejčastěji něco, co ještě nikdo nemá, nejlíp s wow efektem, říká designérka Handlová
Kateřina Handlová, designérka a její kolekce váz

Plus

„Když jsem nastoupila do designové a sklářské společnosti, trochu jsem doufala, že budu nejdřív navrhovat malé objekty: světla na stůl, něco pro soukromé rezidence. Ale můj úplně první projekt bylo kasino v Koreji, kde měli 30metrovou kopuli, kam věšeli mandalu. Tehdy jsem ho nakonec nezískala, ale byla jsem hozena do vody,“ popisuje bývalá designérka firmy Lasvit Kateřina Handlová.
Tatiana Čabáková

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Ideální by bylo, kdyby si mohli počínat jinak. Rozhovor s designérka Kateřinou Handlovou a zároveň si pozor, ať fotografie její tvorby na webových stránkách možno místě s jejich uměleckých objektů zastali rovnítko od hledaný jako jako Katka. O svojí tvorbě pracuje především s 8. 4 roky pracovala pro světoznámou Česku firmu Lasvit. Navrhovala pro Svárovský i sklářskou firmu. Pomalu s penězi je kreativní ředitelkou značky. Je riziko, která má s vodou skláren v Nižboru prý. Počínání vás vítá Tatiana Čabáková.

  • Katko, vítají v hovorech. Dobrý den. Ahoj. Teď ano. Ty máš jako designérka zkušenost z práce tak u renomovanou firmu, jako je Lasvit. Pracovala jsi pro nich v Praha je, potom si sem přesunula na střední východ a na čtyři roky si se usídlila v Dubaji. Tam jsi pracovala na velkých projektech. Praha, hotely, letiště, nákupní centra. V tom viděla tvoje návrhy a je hotové realizaci je právě na těch fotografiích, které se mi ukazovala. To jsou obrovské nádherné skleněné objekty. Katko, a kovy za Ratha ke za daně od investora teď dostáváš tak u toho velkou zakázku, která má desítky m. Bude horizontální nebo vertikální. Skládá se z toho 100 věk skleněných malých objektů, které tvoří dohromady jeden velký objekt.

  • Vždycky to začíná schůzka s klientem. Já jsem měla to štěstí, že jsem na tom předním východě, to znamená v Dubaji nebo třeba v Kuvajtu, kam jsem jezdila, nebo do Kataru mohl chodit na mítinky SAP chodníky, takže jsem mohl s klienty nebo s Interem, designéry mluvit napřímo. A to se probírá ta první představa, která někdy je o hodně konkrétní, někdy to opravdu jako volné zadání. Na předním východě mají hodně rádi témata spojená s historií, jejich historii anebo spouští mohli vodu. Jsou témata, které strhne stále opakují. A pak to je hodně často pochopení toho prostoru. Jste. Prostor potřebuje. Já mám hodně ráda, když se ta plastika s tím prostorem komunikuje. Neztrácí se tam, ale ten prostor naopak podpoří a stejně tak podpoří ten interiér, protože já to pořád vnímám jako službu zákazníkovi nebo klientovi. To znamená, že ta plastika by měla mít aut standing ovation, ale zároveň i součástí prostoru. Neměla by křičet.

Více z pořadu

Ostatní také poslouchají