Hovory
Klienti chtějí nejčastěji něco, co ještě nikdo nemá, nejlíp s wow efektem, říká designérka Handlová
Hovory
Plus
„Když jsem nastoupila do designové a sklářské společnosti, trochu jsem doufala, že budu nejdřív navrhovat malé objekty: světla na stůl, něco pro soukromé rezidence. Ale můj úplně první projekt bylo kasino v Koreji, kde měli 30metrovou kopuli, kam věšeli mandalu. Tehdy jsem ho nakonec nezískala, ale byla jsem hozena do vody,“ popisuje bývalá designérka firmy Lasvit Kateřina Handlová.
Tatiana Čabáková
Přepis epizody
-
Ideální by bylo, kdyby si mohli počínat jinak. Rozhovor s designérka Kateřinou Handlovou a zároveň si pozor, ať fotografie její tvorby na webových stránkách možno místě s jejich uměleckých objektů zastali rovnítko od hledaný jako jako Katka. O svojí tvorbě pracuje především s 8. 4 roky pracovala pro světoznámou Česku firmu Lasvit. Navrhovala pro Svárovský i sklářskou firmu. Pomalu s penězi je kreativní ředitelkou značky. Je riziko, která má s vodou skláren v Nižboru prý. Počínání vás vítá Tatiana Čabáková.
-
Katko, vítají v hovorech. Dobrý den. Ahoj. Teď ano. Ty máš jako designérka zkušenost z práce tak u renomovanou firmu, jako je Lasvit. Pracovala jsi pro nich v Praha je, potom si sem přesunula na střední východ a na čtyři roky si se usídlila v Dubaji. Tam jsi pracovala na velkých projektech. Praha, hotely, letiště, nákupní centra. V tom viděla tvoje návrhy a je hotové realizaci je právě na těch fotografiích, které se mi ukazovala. To jsou obrovské nádherné skleněné objekty. Katko, a kovy za Ratha ke za daně od investora teď dostáváš tak u toho velkou zakázku, která má desítky m. Bude horizontální nebo vertikální. Skládá se z toho 100 věk skleněných malých objektů, které tvoří dohromady jeden velký objekt.
-
Vždycky to začíná schůzka s klientem. Já jsem měla to štěstí, že jsem na tom předním východě, to znamená v Dubaji nebo třeba v Kuvajtu, kam jsem jezdila, nebo do Kataru mohl chodit na mítinky SAP chodníky, takže jsem mohl s klienty nebo s Interem, designéry mluvit napřímo. A to se probírá ta první představa, která někdy je o hodně konkrétní, někdy to opravdu jako volné zadání. Na předním východě mají hodně rádi témata spojená s historií, jejich historii anebo spouští mohli vodu. Jsou témata, které strhne stále opakují. A pak to je hodně často pochopení toho prostoru. Jste. Prostor potřebuje. Já mám hodně ráda, když se ta plastika s tím prostorem komunikuje. Neztrácí se tam, ale ten prostor naopak podpoří a stejně tak podpoří ten interiér, protože já to pořád vnímám jako službu zákazníkovi nebo klientovi. To znamená, že ta plastika by měla mít aut standing ovation, ale zároveň i součástí prostoru. Neměla by křičet.
Více z pořadu
Ostatní také poslouchají
-
Koupil zámek, ze kterého komunisté udělali kravín. „Lidé nade mnou kroutili hlavou,“ říká architekt
Hovory
-
Slováci na hraně útesu. Zvolí demokracii?
Vinohradská 12
-
Sepulkrální architektura.
Ranní úvaha
-
Potřebuju špendlíky!
Když vypráví nápověda
-
Blanka Matragi: Řemeslo mě pokořilo, jinak jsem velmi náročná...
Osobnost Plus
-
Zbývající jídlo z restaurací i supermarketů zachraňuje Nesnězeno. Balíčky nabízí přes aplikaci
Dopolední host
-
Host Lucie Výborné
-
Ocet hrál klíčovou roli ve vývoji společnosti. Lidé jsou chodící ocetnice, říká výrobce octů Smolík
Podhoubí
-
Z UMPRUMky do továrny: Lenka Vacková hledá nové cesty recyklace textilu
Modeschau