Hobby magazín speciál

Nízké teploty se nelíbí akumulátorům v našich autech

Hobby magazín speciál

Nízké teploty se nelíbí akumulátorům v našich autech
Autobaterie

Plzeň

Jak se v zimě postarat o akumulátory v autech, jak je proměřit, dobít, jak zkontrolovat nabíjecí soustavu? To vše popisuje Zbyněk Mulač, prodejce akumulátorů v Plzni.
Jiří Šobr

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Hobby magazín chalupářské okénko.

  • Aktuální problém, který v zimě řešíme, je topení. A pokud topíme dřevem třeba v krbových kamnech o nebo kotli, tak máme, dá se říci, Laser, lacinější teplo. A právě o tom, jak toto teplo využít maximálně, si budu povídat s Martinem Šestákem, který prodává krby, kamna a komíny v Plzni-Doudlevcích. Hezký podvečer. Hezký podvečer. Pane Šestáku, už jsme zmiňovali ventilátory, které nám pomohou zdarma rozehnat vzduch v místnosti, ale ještě jsme zmiňovali tzv. teploměry na kouřovod. Já jsem si pořídil, je to kulatý přístroj, dejme tomu o průměru osm cm, má ručičku. A když zatopí v kamnech, tak ta ručička jde do bílého pole, které obsahuje zhruba jednu třetinu toho teploměru. A když se to pohybuje v bílém poli, tak dejme tomu topím jak ekologicky, tak i úsporně. Jak takové teploměry fungují?

  • Tyto teploměry, které jsou na bázi by metalu, jako většina jednoduchých teploměrů zpravidla na magnet připevníme na kouřovod. A naznačil jste už jsou to rozdělení do tří zón. Základní zóna, kdy dochází buď k natáčení anebo k vychládání, pak ji zóna optimálního hoření a pak i zóna přetopení. Barevně rozděleno, které by vás mělo upozorňovat, zda správně topíme, či nikoliv.

Ostatní také poslouchají