Nuselský most v Praze | Foto: Khalil Baalbaki, Český rozhlas

Po osmi letech od zahájení stavby se Pražanům v roce 1974 otevírá desetikilometrová trať s devíti stanicemi linky C. Podzemka město změnila i navenek, za oběť jí padly domy v Nuslích či sady před hlavním nádražím. Na páteřní lince brzy vznikají přestupní uzly, o 4 roky později navazuje „áčko“, za další tři se metro rozrůstá po trase B. „Okrajové části tras většinou vycházely z postupu výstavby sídlišť nebo z koncentrace průmyslu,“ říká archivář dopravního podniku Robert Mara.
Jakub Vik

Všechny epizody

Radiožurnál

Více ze stanice
Seriál Radiožurnálu

Seriál Radiožurnálu

Pravidelné seriály z vysílání Radiožurnálu. Zajímavá témata, reportáže z vašeho kraje, kulturních akcí i historie. Jednotlivé díly seriálů vysíláme během ranního, dopoledního, odpoledního, večerního i nočního a víkendového proudového vysílání. Všechny záznamy epizod najdete na webu.

Více z pořadu

Více z pořadu

Nejposlouchanější

Vybíráme z e-shopu Českého rozhlasu