Seriál Radiožurnálu
Radiožurnál
Spousta značek, výrobků a obchodů tvrdí, že jsou šetrné k přírodě. Často je to ale lakování reality na zeleno, tzv. greenwashing. Studie Evropské komise zjistila, že u více než poloviny zkoumaných produktů je tvrzení o udržitelnosti zavádějící, u 40 procent úplně nepodložené fakty. „Bylo by zajímavé, kdyby se produkty označovaly naopak: Tady máme dětskou práci. Tamhle zničené lesy... V tu chvíli by si člověk asi vybíral jinak,“ zamýšlí se Martin Jestřábek z organizace NaZemi.
Jan Kaliba, Jiří Chum
Více z pořadu
Ostatní také poslouchají
-
Děti zajímá, kam svět spěje. Vzdělávání o klimatu ale závisí na jednotlivých učitelích
Seriál Radiožurnálu
-
Greenfluencerka: Většina tvrzení fast fashion značek o jejich udržitelnosti jsou lži a vágní fráze
Osobnost Plus
-
Kompostuj – pro lepší svět. Jde to i v bytě na sídlišti
Dopolední Radiožurnál
-
Interview Plus
-
Vědci z Olomouce jsou v týmu evropských badatelů, kteří se snaží vyvinout novou generaci baterií
Zprávy ČRo Olomouc
-
Václav Souček: Na zelenou za zelenou energií
Glosa dne aneb Co týden dal
-
Tři roky vězení pro Dominika Feriho
Vinohradská 12
-
Jan Krajhanzl: Green Deal není utahování opasků, kdy se cedí krev. Nikdo to ale Čechům nevysvětluje
Jak to vidí...
-
Co je skutečně ekologické zboží nebo služba aneb jak poznáte, že nejde o greenwashing
Natura