Ranní interview

Ukrajinští žáci jsou stejní jako čeští. U aktivnějších skoro nepoznáte, že čeština není jejich rodný jazyk, říká ředitel ZŠ

Je nám líto, ale k tomuto audiu již vypršela autorská práva.

Ranní interview

Ukrajinští žáci jsou stejní jako čeští. U aktivnějších skoro nepoznáte, že čeština není jejich rodný jazyk, říká ředitel ZŠ
Předávání vysvědčení na 5. Základní škole v Jindřichově Hradci

Radiožurnál

Přibližně na milion a půl žáků a středoškoláků v Česku čeká pololetní vysvědčení. Budou mezi nimi i děti z Ukrajiny. Na základní školy jich podle posledních údajů ministerstva školství z loňského září chodilo zhruba 40 tisíc, na střední školy asi tři a půl tisíců. Ukrajinští školáci můžou mít při závěrečném hodnocení úlevy. Jak se jim podařilo začlenit mezi ty české? Poslechněte si celý rozhovor s prezidentem asociace ředitelů ZŠ a také ředitelem ZŠ Pečky Lubošem Zajícem.
Petr Král

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • 10 minut před osmou je posledního ledna, tak přibližně milion a půl žáků a středoškoláků v Česku dnes dostane pololetní vysvědčení. Budou mezi nimi i děti z Ukrajiny. Na ZŠ jich podle posledních údajů ministerstva školství z loňského září chodilo zhruba 40000. SŠ pak navštěvovalo asi tři a půl 1000 uprchlíků. Ukrajinští školáci můžou mít při závěrečném hodnocení úlevy. V Ranním interview teď se mnou prezident Asociace ředitelů základních škol a taky ředitel ZŠ Pečky Luboš Zajíc. Dobré ráno, pane řediteli.

  • Dobré ráno i vám. Jak se podle vás daří na základních školách zapojit ukrajinské děti do výuky a vůbec do třídy? Jak se skamarádili se svými spolužáky?

  • Ono je to dosti různé. Záleží na tom, o jaký typ školy a o jaký typ tři kdy se jedná, protože na jednu stranu jsou to třídy a školy, kde se podařilo ty žáky zapojit se do tříd běžných, to znamená, že jsou součástí normálního provozu školy. Na druhou stranu v některých oblastech, kde těch žáků bylo tolik, že školy to neobsazovali, jsou ve samostatných třídách, které ještě neměly tu možnost zcela se zapojit do života běžné školy. Takže je to různé a je to různé i co se týče jednotlivých žáků, protože jsou žáci.

Více z pořadu

Ostatní také poslouchají