Radioporadna

Dvojí výjimečnost. Přemýšlivé děti jsou citlivé, pedagog by to měl vnímat a věnovat jim pozornost

Radioporadna

Dvojí výjimečnost. Přemýšlivé děti jsou citlivé, pedagog by to měl vnímat a věnovat jim pozornost
Dítě čte, kniha. Ilustrační foto

Hradec Králové

Učitelé Ivana Hanušová a Zbyněk Kašpar ze Základní a mateřské školy v Novém Městě nad Metují v Krčíně jsou hosty naší radioporadny. Jako téma jsme zvolili vzdělávání mimořádně nadaných a inteligentních dětí. Často něčím vyčnívají v kolektivu, mají určité schopnosti navíc, ale to se může pojit třeba i s poruchou pozornosti či nějakým handicapem.
Jana Kudyvejsová

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • A dnes toho máme opravdu hodně co probírat, protože jednak tu máme dva hosty a jednak téma je to opravdu veliké. Tak nejdřív si pojďme představit, kdo za námi dnes přijel do ČRo Hradec Králové. Jsou to učitelé Ivana Hanušová a Zbyněk Kašpar z Nového Města nad Metují, konkrétně ze Základní a mateřské školy v Krčíně. Dobré dopoledne. Dobrý den. Dobrý den.

  • No a my jsme si řekli, že bychom se chtěli pobavit dnes o mimořádně nadaných dětech, nebo já nevím ani, jak to vlastně přesně definovat. O mimořádně nadaných dětech, inteligentních dětech, které něčím vyčnívají, třeba i v kolektivu, mají nějaké schopnosti navíc, ale může k tomu být přidružená i třeba nějaká porucha pozornosti, nějaký handicap nebo vůbec možná i samotné to nadání může být někdy handicap. Tak pojďte mi pomoct s tím úvodem do tématu. Jak bychom to vlastně definovali?

  • Tak definoval do bychom to asi tak, že to jsou děti nebo každé dítě něčím určitě nadané, ale vlastně ZŠ pozorujeme to nadání hlavně třeba v matematice, v jazykových dovednostech, o nějakých všeobecných znalostech, takže tam bych spíš řekla, že ta forma nadání se nám tak jak úplně nelíbí, ale jazzu hlavně přemýšlivý přemýšlejí jinak jiným způsobem, než třeba je běžné dítě, průměrné dítě a no a teď kdo by třeba nebo někdo si třeba řekne takové dítě by chtěl mít, aby mi nosilo samé jedničky a abych s ním neměl žádnou práci, abych se s ním nemusel učit. Ale ono to asi vůbec není takto černobíle a takto jednoduché.

Více z pořadu

Ostatní také poslouchají

Vybíráme z e-shopu Českého rozhlasu