Radiokniha
Plus
Výstavy, knihy, filmové dokumenty a fotografie, které Aj Wej-wej realizuje po návratu do Pekingu, se jako snaha o svobodné vyjádření od počátku střetávají s čínskou mocí. Umělec si konečně staví vlastní ateliér a přechodně se věnuje práci architekta. Z tohoto období na přelomu milénia pochází také jeho nejslavnější projekt olympijského stadionu známého jako Ptačí hnízdo.
Alena Blažejovská
Více z pořadu
Ostatní také poslouchají
-
Autoři „nejkrásnější knihy Číny“ Hlemýždím tempem: Designéři knih u nás nemají na růžích ustláno
On Air
-
Nevěřili jsme, že by to mohlo skončit tak špatně, říká...
Zápisník zahraničních zpravodajů
-
Střelba z luku a fotbal na ledě. Zimní olympiády se v Číně konaly už od 10. století
Seriál Radiožurnálu
-
Nová knížka, která vznikla z podcastové série ČRo Plus – Střepy
Knížky Plus
-
Československý film byl plný členů StB s manažerem Pixou v čele, popisuje historik Stehlík
Jak to bylo doopravdy
-
Od násilného potlačení protestů na pekingském náměstí Nebeského klidu uběhlo už 32 let
Speciál
-
Václav Souček: Strategie rozličné
Glosa dne aneb Co týden dal
-
Hej, Gusto! Příběh Pavla Křivky a Pavla Škody, skončili ve vězení za parodii Rybovy mše vánoční
Příběhy 20. století
-
Na bojovém umění wu-šu se mi vždy líbila bohatost, říká Horníček, principál Losers Cirque Company
Hovory
-
Vietnamci mají nedůvěru k Číně snad už v genech, říká zástupce vietnamské komunity Uyen Huu Pham
Osobnost Plus