Pro a proti
Vizuální smog? Nikdo nechce z Prahy udělat Las Vegas, jde o míru, říká šéf svazu venkovní reklamy. Je třeba jasná regulace, míní designérka
Pro a proti
Plus
Ze stanice metra Jiřího z Poděbrad se stala atrakce kvůli tomu, že tam po rekonstrukci chybí reklamní plochy. Mnozí lidé volají po odstranění poutačů i z jiných míst ve veřejném prostoru. „Eliminovat kvantitu, zvyšovat kvalitu a cenu by mělo jít,“ míní designérka Veronika Rút Fullerová. Podle prezidenta Svazu provozovatelů venkovní reklamy Marka Pavlase má reklama ve veřejném prostoru své místo. „Je potřeba najít správnou míru, s jakou ji používat,“ říká.
Jan Bumba
Přepis epizody
-
Stanice metra Jiřího z Poděbrad je v současnosti pravděpodobně nejslavnější dírou v zemi v celé Praze stačilo k tomu, aby po rekonstrukci zůstala do dnešního dne bez reklam. Mnozí lidé jsou z toho nadšení a volají po odstranění křiklavých poutačů i z jiných míst ve veřejném prostoru, nejen v m a nejen v Praze. Stálo by to za to? Nebo by to byla jen zbytečná ekonomická ztráta?
-
Pro a proti. Jana Bumby.
-
Hosty dnešního pro a proti jsou Marek Pavlas, prezident svazu provozovatelů venkovní reklamy. Dobrý den. Vítám vás ve studiu. Dobrý den. A po linkách se k nám připojí Veronika Rút Fullerová, designérka a odbornice na vizuální smog. Dobrý den. Dobrý den. Nejprve prosím oba o takové základní stručné vyjádření. Pak to rozebereme podrobněji. Měli by se na základě zkušenosti s tou renovovanou stanicí na Jiřího z Poděbrad začít z veřejného prostoru odstraňovat reklamy? Paní Fullerová.