Hovory

Virtuální realita nám může v budoucnu pomáhat, svět ale naplno neovládne, myslí si vědkyně Šašinková

Hovory

Virtuální realita nám může v budoucnu pomáhat, svět ale naplno neovládne, myslí si vědkyně Šašinková
Alžběta Šašinková, vědkyně

Plus

„Náš projekt je vlastně společenská hra ve virtuální realitě, resp. v rozšířené realitě na mobilech. Chceme třídní kolektivy mladých lidí ve věku 11 až 13 let přes silný příběh, který se točí kolem duševního zdraví, přivádět k interakcím mezi sebou, ale už ve světě reálném,“ popisuje vědkyně z Masarykovy univerzity Alžběta Šašinková.
Markéta Vozková

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Žijeme atraktivní technologii, která je dospívajícím blízká, a pomocí psychoterapeutických postupuje přivedeme zpět do reálného světa s cílem podpořit jejich duševní zdraví, říká Alžběta Šašinková, vědkyně z Masarykovy univerzity. Z dnešní Hovory budou o smysluplném využití virtuální a rozšířené reality ve vzdělávání a také o tom, jestli může společenská hra s rozšířenou realitou mobilních telefonech snížit sociální úzkost v rámci třídních kolektivů. Od mikrofonu vás zdraví Markéta Vochosková.

  • Brněnském studiu ČRo je Alžběta Šašinková z katedry informačních studií a knihovnictví na Masarykově univerzitě. Dobrý den. Dobrý den. Zdravím vás. Vzpomenete si, kdy jste se poprvé vydala do virtuální reality?

  • Pamatuji si to docela přesně. Bylo to v kanceláři mého kolegy a manžela, který mě vlastně k té technologii přivedl. A byla to taková jako prototypová akce, aplikace, takové demo jenom létajících objektů. A v tu chvíli jsem si nedohlížela úplně, co by to mohlo znamenat pro moji kariéru nebo nebo jak bychom mohli to do budoucna využívat.

Více z pořadu