Host Lucie Výborné

Noci zrodu písní s Hapkou byly kouzelné. Kocáb mě s operou ve dvě ráno neuhání, porovnává Horáček

Host Lucie Výborné

Noci zrodu písní s Hapkou byly kouzelné. Kocáb mě s operou ve dvě ráno neuhání, porovnává Horáček
Michal Horáček

Radiožurnál

K narození dítěte přirovnává Michal Horáček radostné ohlášení vzniku písně, které mu v prvních momentech od Petra Hapky za noci zněly lépe než později od nejlepších interpretů. „On čekal na nápad, až na něj něco na-padne. To je skutečně umělecký přístup, nic řemeslného,“ vzpomíná textař a producent, který na stará kolena s Michaelem Kocábem píše operu inspirovanou středověkou freskou Vyhnání ďáblů z Arezza. K jakým otázkám současnosti se vyhánění ďáblů váže?
Lucie Výborná

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Posloucháte podcast pořadu Host Lucie Výborné.

  • Spisovatel, novinář, textař, taky básník a producent Michal Horáček je se mnou ve studiu. Michale, vítám tě. Hezký den. Hezký den. Já jsem přemýšlel o tom, jak ten náš rozhovor povedu a říkala jsem si, že dobré téma je to, jak se Michal Horáček po 40 letech vrací na místo činu. Že vzpomeneme Petra Hapku. V lednu to bylo 40 let. Kdy jste se vlastně poprvé setkali. Ty jsi byl s dokumentaristy v Petrově domě na Okoři. Je to tak? Ano. Jak dlouho jsi tam nebyl?

  • Mnoho let jsme. Myslím, že vlastně od té doby, co Petr zemřel, tam ale jsem potěšený velice, že když jsem se tam přece jen vrátil, že vím, že ten dům, který Petr tak miloval, který vlastně znovu přivedl k životu, protože ten samotný ten dům má historii takových 505 se 50 let a on měl ohromný vkus a docela hluboké znalosti o tom. Takto tak s takovou láskou, tak krok za krokem a jako oživoval. A ti lidé, kteří z toho potom koupili a žijí tam, tak to vidí podobně. Ano, ten dům je pořád půvabný.

Více z pořadu

Ostatní také poslouchají