Hlavní zprávy - rozhovory a komentáře
Polední publicistika: Volkswagen a továrna na baterie. Jmenování předsedy Ústavního soudu. Čína a covid
Hlavní zprávy - rozhovory a komentáře
Radiožurnál
Volkswagen odkládá rozhodnutí o stavbě továrny na baterie – ovlivní to šance Česka na to, že továrna bude stát právě u nás? Jak pravděpodobné je, že by se prezident pokusil jmenovat předsedu Ústavního soudu ještě před koncem svého mandátu? Jak se změnil vztah obyvatel Číny k vládnoucí garnituře po letech politiky nulové tolerance vůči covidu?
Věra Štechrová
Přepis epizody
-
Volkswagenu odkládá rozhodnutí o stavbě továrny na baterie. Ovlivní to šance Česka na to, že továrna bude stát právě u nás? Jak pravděpodobné je, že by se prezident pokusil jmenovat předsedo Ústavního soudu ještě před koncem svého mandátu. A jak se změnil vztah obyvatel Číny k vládnoucí garnituře po letech politiky nulové tolerance vůči COVIDu? O tom všem budeme mluvit.
-
Kde v Evropě automobilka Volkswagen postaví svou továrnu na baterie, nebude jisté ještě několik měsíců. Koncern odkládá své rozhodnutí kvůli současné energetické krizi, a tak se zatím ani nedozvíme, jestli si pro projekt za 120 miliard korun vybralo Volkswagen právě letiště Líně u Plzně. Já teď vítám ve vysílání Vladimíra Rybeckého, šéfredaktora serveru autových. Cz. Dobrý den. Dobrý den. Koncerny jako důvod odložení rozhodnutí uvádí stávající ekonomickou situaci a současné ceny energií. Vidíte tam ještě jiné možné důvody?
-
Já si myslím, že tyto důvody samozřejmě jsou, ale týkají se do značné míry i ČR, protože současné době cena elektrické energie v ČR je extrémně vysoká v porovnání se sousedními zeměmi, takže to je jedna velká obava, kterou má Volkswagen v tomto ohledu. A samozřejmě je zde i nepopiratelná snaha, aby Volkswagen získal od české vlády další záruky nebo větší podíl na na té celkové investici. Podobně jako tlačil do ve Španělsku na podobný velký projekt, dokonce daleko větší projekt, než je tato ta tato továrna u nás a tam se mu podařilo získat velký podíl jak od španělské vlády, tak i od regionálních úřadů. Takže to si myslím, že jsou dva zásadní důvody, proč Volkswagen zatím ten termín odkládá.
Více z pořadu
Ostatní také poslouchají
-
Jahn z vedení Škody Auto: Nebudeme vyrábět jen auta se spalovacími motory. S elektromobily počítáme
Dvacet minut Radiožurnálu
-
Mrzelo by mě, pokud by gigafactory vyrostla jinde než na Plzeňsku, říká hejtman Špoták
Interview Plus
-
Proč si vláda neplácla s Volkswagenem
Vinohradská 12
-
Expanze čínských elektromobilů do Evropy
Pro a proti
-
Petr Holub: Fantóm gigafactory. Co znamená odchod VW z projektu Líně
Názory a argumenty
-
Josef Baxa: Do výběru vedení soudů by rozhodně neměli...
Jak to vidí...
-
Václav Souček: Odvety
Glosa dne aneb Co týden dal
-
Ředitel CzechInvestu: Továrna na výrobu baterií do elektromobilů je pro Česko klíčový projekt
Téma dne