Zprávy z jižních Čech
Železniční koridor na severním okraji Budějovic už se měl stavět. Stát ale pořád neví, jak bude projekt financovat
Zprávy z jižních Čech
![vlak](/sites/default/files/styles/detail/public/rapi/2f1769b6ceaf26d0e14c187c094ce16d.jpg?h=91e8d34f&itok=G2lwJerR)
České Budějovice
Nejnáročnější úsek čtvrtého železničního koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi zůstává na mrtvém bodě. Na část Nemanice – Ševětín, kde má být i nejdelší vlakový tunel v Česku, získala Správa železnic loni potřebná územní rozhodnutí. Letos se podle původních plánů mělo začít stavět. Stát ale pořád neví, jak bude stavbu financovat. Odhadované náklady přesahují 20 miliard korun. Vláda už dříve oznámila, že chce úsek vystavět formou PPP projektu.
Matěj Vodička
Více z pořadu
Ostatní také poslouchají
-
Opravit lokomotivy, vyčistit trať, sehnat strojvůdce. Úzkokolejka se připravuje na obnovení provozu
Zprávy z jižních Čech
-
Nejkratší mezinárodní železniční trať v Česku: Jízdní doba 24 vteřin – a nezapomeňte točit klikou
Reportáže Radiožurnálu
-
Pokus nahradit koněspřežku volospřežkou nevyšel. Voli byli málo učenliví, pomalí a nemotorní
Jihočeská vlastivěda
-
Nejkratší železniční trať v Česku najdete na Svitavsku. Měří...
Česko – země neznámá
-
Už 40 let o něm mluví, ale nikdy se jím nesvezli....
Zápisník zahraničních zpravodajů
-
Metro bez řidičů bude zřejmě i v Praze. Jeho srdcem má být Krč
Magazín Experiment