Vizitka
Bicí jako dobrodružství. Někdy strávím víc času stavěním nástrojů do správného tvaru než zkoušením skladby, říká Martin Opršál
Vizitka
![Hudebník Martin Opršál](/sites/default/files/styles/detail/public/rapi/68554979aee9500cac0a2ebf6a615ee6.jpg?h=80b53ac7&itok=NKiM030A)
Vltava
Co dělat, když coby hráč na bicí uprostřed skladby zjistíte, že je tak náročná, že ji s aktuálním rozložením nástrojů nedokážete dohrát? Zkušenost s touto situací má i Martin Opršál, špičkový hudebník, hráč na marimbu, vedoucí Katedry bicích nástrojů na JAMU, studentská opora a muž, který dodnes těží ze zahraničních zkušeností nabitých na přelomu 80. a 90. let. Proč je pro hráče na bicí nástroje důležitá voda? I o tom s ním ve Vizitce mluvila Renáta Spisarová.
Hana Slívová, Renáta Spisarová-Kotík
Více z pořadu
Ostatní také poslouchají
-
Expert na záporné role Jiří Lábus: Dal bych Oscara tomu, kdo dobře zahraje kladnou roli
Vizitka
-
Z rezavé lampy vznikla pod rukama muzikologa Tomáše Jaroška zvonkohra, dnes vyrábí i háčkové harfy
Apetýt
-
Začínal jsem boucháním do krabic, vzpomíná Martin Šulc
Jazz na druhou: Jazzotéka
-
Piano dokonale naladit nejde, je to živý nástroj, říká ladič Martin Kühr
Kdo umí, ten umí
-
Martin Grubinger: perkusionista s duší dítěte
Futurissimo
-
Marcel Bárta v poslechovém testu: Tužku a notový papír žvýkat nemusel
Jazz na druhou: Tak to slyším já
-
Mozart je nemocnice pro hlasivky, říká světový tenorista Aleš...
Host do domu
-
Akcent ± ve světovém filmu 2023: Barbenheimer, Anatomie pádu, stávkující Hollywood, staří mistři
Akcent