Vizitka
Bicí jako dobrodružství. Někdy strávím víc času stavěním nástrojů do správného tvaru než zkoušením skladby, říká Martin Opršál
Vizitka
Vltava
Co dělat, když coby hráč na bicí uprostřed skladby zjistíte, že je tak náročná, že ji s aktuálním rozložením nástrojů nedokážete dohrát? Zkušenost s touto situací má i Martin Opršál, špičkový hudebník, hráč na marimbu, vedoucí Katedry bicích nástrojů na JAMU, studentská opora a muž, který dodnes těží ze zahraničních zkušeností nabitých na přelomu 80. a 90. let. Proč je pro hráče na bicí nástroje důležitá voda? I o tom s ním ve Vizitce mluvila Renáta Spisarová.
Hana Slívová, Renáta Spisarová-Kotík
Více z pořadu
Ostatní také poslouchají
-
Expert na záporné role Jiří Lábus: Dal bych Oscara tomu, kdo dobře zahraje kladnou roli
Vizitka
-
Z rezavé lampy vznikla pod rukama muzikologa Tomáše Jaroška zvonkohra, dnes vyrábí i háčkové harfy
Apetýt
-
Začínal jsem boucháním do krabic, vzpomíná Martin Šulc
Jazz na druhou: Jazzotéka
-
Piano dokonale naladit nejde, je to živý nástroj, říká ladič Martin Kühr
Kdo umí, ten umí
-
Martin Grubinger: perkusionista s duší dítěte
Futurissimo
-
Marcel Bárta v poslechovém testu: Tužku a notový papír žvýkat nemusel
Jazz na druhou: Tak to slyším já
-
Mozart je nemocnice pro hlasivky, říká světový tenorista Aleš...
Host do domu
-
Lucie Houdková: Na trombon musíte mít fyzičku i dobrý sluch. Ne každý u něj vydrží
Host ve studiu