Setkání u mikrofonu

Setkání u mikrofonu: V hlavní roli Tatra MTX V8, jediný československý supersport

Setkání u mikrofonu

Setkání u mikrofonu: V hlavní roli Tatra MTX V8, jediný československý supersport
Moderátor Petr Kumpfe s Přemyslem Balážem před jeho supersportem MTX Tatra V8, vozem s výrobním číslem 1

Liberec

Pokud se vám v kině líbila filmová novinka Ferrari, tak budete určitě dobře naladění na další Setkání u mikrofonu. Jeho tématem je legendární závodní automobil MTX Tatra V8, který byl vyroben jen ve třech exemplářích. A v tom s výrobním číslem 1, který byl nedávno vystavený na pražském automobilovém festivalu, natáčel Petr Kumpfe s Přemyslem Balážem, majitelem tohoto unikátního vozu a také držitelem licencí na jeho možnou další výrobu.
Petr Kumpfe

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Posloucháte ČRo Liberec. Posloucháte pořad setkání u mikrofonu. Tentokrát si budeme povídat o krásném československém autě, o Tatře MTX v osm, vlastně o jediném supersportu, který kdy na území bývalého Československa vznikl. A nebudeme si povídat se nikým jiným než s Přemyslem Balážem, který je majitelem tohoto auta. Ví o něm úplně všechno a dokonce ví, jaká by mohla být u tohoto auta budoucnost. Pojďme si povídat. Za malou chvilku setkání u mikrofonu. Moje jméno je Petr Kumpfe a přeji vám příjemný poslech.

  • Posloucháte setkání u mikrofonu ČRo Liberec. Já teď sedím v něčem, o čem jsem vlastně ani netušil, že existuje, abych se do toho mohl sednout. My teď společně s Přemyslem Balážem sedíme v Tatře MTX v osm, v autě, které vzniklo na začátku 90. let a je ikonou. Přemku, jak toto auto vůbec vzniklo? Ahoj, toto auto.

  • Vzniklo vlastně už za tvrdého komunismu, kdy byla velikánská chuť tady závodit s něčím víc než žigulíka. Máte, Škodovka má a byl tady obrovský potenciál. Suterová motorech, protože to byly vzduchem chlazený D8 a firma Metalimex měla už v té době přes 20 let. Zkušenosti se za vojáky z formule má a je to prostě chtěli posunout kousek dál a chtěli postavit pravý okruhové speciály. My si povídáme tady vlastně v rámci pražské výstavy Prague Car festival. Proto ten hluk za námi, který posluchači možná slyší. Toto auto.

Více z pořadu

Ostatní také poslouchají