Pro a proti

Plošně zavést třicítku po Praze? Doprava by se zhroutila, tvrdí zastupitel. Byla by bezpečnější a plynulejší, oponuje expert

Pro a proti

Plošně zavést třicítku po Praze? Doprava by se zhroutila, tvrdí zastupitel. Byla by bezpečnější a plynulejší, oponuje expert
Maximální povolená rychlost 30 km/h

Plus

Aktivisté žádají v Praze snížení nejvyšší rychlosti na 30 km/h, jak už se stalo v několika evropských metropolích. Přispělo by to ke zlepšení bezpečnosti v ulicích, ubylo by emisí a hluku? Odborník na dopravu Ondřej Mirovský vidí přínosy pro plynulost dopravy, bezpečnost chodců i životní prostředí. Pražský zastupitel Martin Sedeke (ODS) zpochybňuje tyto přínosy a žádá odborné analýzy.
Lukáš Matoška

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Aktivisté opakovaně pochodovali po pražské magistrále, minulý týden tam ve špičce na tři čtvrtě hodiny omezily dopravu. V protestech chtějí pokračovat, dokud v Praze neprosadí snížení nejvyšší rychlosti na 30 km/h. Třicítkou na většině silnic se jezdí v několika evropských metropolích. Přispělo by snížení rychlosti v Praze k větší bezpečnosti v ulicích, nebo by jen zbytečně zpomalilo dopravu a ubylo by hluku a emisí v ovzduší hlavního města? Nebo není prokázané, že by to mělo takový efekt?

  • Pro a proti Lukáše Matošky.

  • A našimi hosty tady ve studiu plusu jsou předseda výboru pro dopravu zastupitelstva hlavního města Prahy Martin Cenek s ODS. Dobrý den.

Více z pořadu

Ostatní také poslouchají