Pro a proti

E-paliva smysl nedávají. Jsou drahá a rozhodně ne bezemisní, tvrdí zastánce elektomobility. Mohou ale posloužit starým vozům, argumentuje petrolejář

Pro a proti

E-paliva smysl nedávají. Jsou drahá a rozhodně ne bezemisní, tvrdí zastánce elektomobility. Mohou ale posloužit starým vozům, argumentuje petrolejář
benzin, ilustrační foto

Plus

Česko nepodpoří v Evropské unii zákaz prodeje nových osobních aut se spalovacími motory, pokud nebude možné v autech využívat syntetická paliva. Jsou syntetická paliva jednou z cest k bezemisní dopravě? Podle zastánce elektromobility Jana Staňka žádný spalovací motor nemůže být „zelený“. Petrolejář Ivan Indráček ale upozorňuje, že e-paliva mohou posloužit starým vozů, kterých bude i v roce 2030 v Česku většina.
Lukáš Matoška

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Česko s Německem prosazuje výjimku z konce spalovacích motorů. Chce, aby se i po roce 2035 prodávala nová auta, která budou jezdit na syntetická paliva. Ministr dopravy Martin Kupka z ODS k tomu řekl bylo také jasně slíbeno mezi německou stranou a mezi Ursulou von der Leyenovou, že do projednání toho finálního schválení bude na stole závazná podoba té výjimky pro právě syntetická paliva. A dokud ta výjimka nebude na stole, tak ani česká strana tu finální dohodu nepodpoří.

  • O tomto požadavku budou pravděpodobně jednat lídři EU na summitu příští týden. Jsou syntetická paliva jednou z cest k bezemisní dopravě, nebo se jedná o slepou uličku pro a proti Lukáše Matošky.

  • Našimi hosty jsou předseda unie nezávislých petrolejářů Ivan Indráček. Dobrý den. Zdravím vás na dálku. Dobrý den.

Více z pořadu

Ostatní také poslouchají