Jak to vidí...

Expertka Alžběta Králová: Novinkou letošní prezidentské kampaně je masivní podpora neúspěšných kandidátů Petru Pavlovi

Jak to vidí...

Expertka Alžběta Králová: Novinkou letošní prezidentské kampaně je masivní podpora neúspěšných kandidátů Petru Pavlovi
Finalisté prezidentské volby Petr Pavel (vlevo) a Andrej Babiš na předvolebních mítincích

Dvojka

Jak se mění charakter kampaně před druhým kolem volby hlavy státu? Na co oba finalisté sází? Kampaň obou kandidátů na prezidenta komentuje před druhým kolem voleb expertka Institutu politického marketingu Alžběta Králová. „Už není čas měnit strategii, každá chyba se rychle projeví,“ říká v rozhovoru se Zitou Senkovou v pořadu Jak to vidí. 
Zita Senková

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Přesně za týden čeká ČR druhé kolo přímé volby prezidenta. Jaká specifika obecně paní Králová má kampaň, řekněme v právě v tomto poločase?

  • Tak ta kampaň v tom druhém kole, tak je velmi specifická zejména tím, že je velmi krátká, takže kandidáti musí napnout veškeré síly a všechno se musí vlastně zrychlit. Celé to druhé kolo je vlastně takové mobilizační, aby znovu přišli voliči, kteří pro vás volili v tom prvním kole a nejlépe ještě i další. Potom musíte kandidáta připravit na debaty, kterých bude hned několik, protože předtím to měli rozložené v celém tom období té kampaně. Teď je to všechno velmi zrychlené, takže jsou pod mnohem větším drobnohledem. Ta rétorika bude mnohem více vyostřená. Před tím druhým kolem již nemáte čas vyladit nebo vychytat věci, které jste doteď nesladili, takže tam není moc prostor pro chyby a jakékoliv zaváhání a každá chyba se rychle projeví, protože ta kampaň má pouhé dva týdny a ty chyby se zde neodpouští, takže je musíte vlastně velmi rychle řešit. Mít fungující proces je výborný management. Musíte řešit nový inzertní plochy, billboardy s city light i inzerci v médiích a sladění týmu těch kandidátů, kteří se spojili, rozdělují se zodpovědnosti, ladí se veškerá daná podpora a vlastně dolaďuje se všechny zbytky strategie.

  • Je ten teď už jenom týden do voleb ještě teda dlouhá doba nebo úplně krátká doba. Je ještě čas měnit tu strategii pro ty příští dny.

Více z pořadu

Ostatní také poslouchají

Vybíráme z e-shopu Českého rozhlasu