Interview Plus

Pokuty podle výše příjmů bych nepodpořil. Mechanismus vybodování vychází dlouhodobě nejefektivněji, tvrdí ministr Kupka

Interview Plus

Pokuty podle výše příjmů bych nepodpořil. Mechanismus vybodování vychází dlouhodobě nejefektivněji, tvrdí ministr Kupka
Martin Kupka

Plus

V ČR došlo od začátku roku k téměř 54 tisícům dopravních nehod. Počet obětí přesahuje 280, přes 13 tisíc lidí bylo zraněno. Nejčastější příčinou havárií byla nepřiměřená rychlost. Agresivita mnohých řidičů v Česku překvapuje cizince. Například nikde ve Spojených státech není legální rychlost, s jakou se běžně setkáváme na tuzemských dálnicích. Zvykli jsme si na takový styl řízení, se kterým se nedá nic dělat, nebo něco změní nový bodový systém?
Jan Bumba

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • V ČR došlo od začátku roku k téměř 54000 dopravních nehod. Počet obětí přesahuje 280, přes 13000 lidí bylo zraněno. Nejčastější příčinou havárií byla nepřiměřená rychlost. Agresivita mnohých řidičů v Česku překvapuje cizince. Například nikde ve Spojených státech není legální rychlost, s jakou se běžně setkáváme na tuzemských dálnicích. Zvykli jsme si na takový styl řízení a nic se s tím nedá dělat. Nebo něco může změnit, třeba nový bodový systém. Dobrý poslech přeje Jan Bumba.

  • Interview Plus.

  • Hostem interview je ministr dopravy Martin Kupka z ODS. Dobrý den. Dobrý den. Prosazujete novelu tzv. silničního zákona a s ní spojenou změnu bodového systému. Teď už chybí jen podpis prezidenta republiky. Teď už chybí jen podpis prezidenta republiky. Ten návrh se setkal s poměrně pozitivní odezvou v PS. Koneckonců on vzešel z rozsáhlé debaty s odbornou veřejností a troufnu si tvrdit, že má reálnou ambici opravdu snížit počet nehod na českých silnicích a měnit postupně chování řidičů. Třeba tím, že kromě sankcí kromě té změny bodového systému přináší také nové prvky, které se zaměřují na to nejrizikovější skupinu řidičů, tedy těch, kteří začínají. A to je například možnost řídit od 17 let pod dohledem mentora. Ovšem nebo například řidičák na zkoušku, který přináší v tomto směru přísnější podmínky pro ty, kteří za volantem začínají.

Více z pořadu

Ostatní také poslouchají