Host Lucie Výborné

První filmový Hobit vypadal trochu jako Mach a Šebestová, usmívá se kurátor výstavy Světy české animace

Host Lucie Výborné

První filmový Hobit vypadal trochu jako Mach a Šebestová, usmívá se kurátor výstavy Světy české animace
Kurátor výstavy Světy české animace, animátor Jan Bubeníček

Radiožurnál

Nejenže stál u zrodu pražské animace, výtvarník Jiří Trnka se podílel i na přípravě vůbec první filmové adaptace Hobita. „Je to velmi trnkovské. Jestli znáte postavy z filmu Sen noci svatojánské, tak tomu je to nejbližší,“ líčí kurátor výstavy Světy české animace Jan Bubeníček. Proč Trnku v projektu nakonec nahradil Adolf Born?
Lucie Výborná

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Posloucháte dopolední Radiožurnál dneska pro vás vysíláme z výstavy, která se jmenuje světy české animace. Já tady u Síně slávy v podstatě stojím nejenom s kurátorem výstavy, ale taky s animátorem Janem Bubeníkem. Tak děkujeme za pozvání. Dobrý den. Dobrý den. Já bych celý ten dnešní rozhovor zahájila tady tím citátem Břetislava Pojara potřebujete optimismus a špatný odhad? Já si říkám, že animátoři přece potřebují dobrý odhad.

  • No, jak se to vezme potom, když už to dělají tu animaci, tak pak už trošku ano. Ale Břetislav Pojar tvrdil, že kdybychom dopředu odhadli, co to bude znamenat, takže bychom se do toho nikdy nepustili. A kdybychom nebyli optimisty, tak bychom nikdy ten odhad tak jako neupozornili. Tak já si myslím, že to pravda. Proto to tady je na tom tympanonu.

  • Tak koneckonců po vašem úspěchu filmu myši patří do nebe, který vznikal se vším všudy asi 10 let. Toto můžete říct?

Více z pořadu

Ostatní také poslouchají