Host Lucie Výborné

Děti jsou informacemi přehlcené, učitel by je měl vést. Klíčová je důvěra, říká držitel ceny Zlatý Ámos

Host Lucie Výborné

Děti jsou informacemi přehlcené, učitel by je měl vést. Klíčová je důvěra, říká držitel ceny Zlatý Ámos
Dominik Simon

Radiožurnál

Učí teprve pět let, ještě mu není ani třicet, ale jeho žactvo už jej vyneslo k vítězství v anketě Zlatý Ámos. Jaká je role moderního pedagoga ve vztahu k dítěti? „Učitel by tam měl být proto, aby mu pomohl. Neměl by to být jen někdo, kdo přijde do třídy, něco odvykládá, dá písemku a zase odejde, to by byla jedna desetina práce učitele,“ myslí si Dominik Simon, který vyučuje dějepis, zeměpis a informatiku na ZŠ Antonína Baráka v Lovosicích. Jak žáky vede v práci s informacemi?
Lucie Výborná

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Posloucháte dopolední Radiožurnál se mnou. Ve studiu je Dominik Simon ze ZŠ Antonína Baráka v Lovosicích, který učí sice jenom pět let, ještě mu není ani 30, ale jeho studenti už ho vynesly k anketě Zlatý Ámos. Tak vás tady vítám a blahopřeji. Dobrý den. Dobré, nebo ne? Tak lépe řečeno jenom, studenti vás tam nevynesly, že? Musel jste pro to taky hodně udělat. Ale jak to je? Nominuje mě moje třída.

  • Tak je to přesně, jak říkáte, nominuje vlastně nemusí to být vaše tříd a může to být kdokoli z žáků, ale přihlásit vám vás musí vlastně někdo z žáků. Takže není to tak, že bych se přihlásil sám do soutěže.

  • Já vím, jak funguje to finálové klání. Je mezitím přihlásil mezi tou přihláškou a tím finále ještě něco.

Více z pořadu

Ostatní také poslouchají