Dvacet minut Radiožurnálu

Výroba syntetických paliv je energeticky mnohonásobně náročnější než těch fosilních, vysvětluje odborník

Dvacet minut Radiožurnálu

Výroba syntetických paliv je energeticky mnohonásobně náročnější než těch fosilních, vysvětluje odborník
Doprava, dopravní zácpa, auto, auta, kolona (ilustrační foto)

Radiožurnál

Česko podle ministra dopravy Martina Kupky (ODS) nepodpoří zákaz prodeje aut se spalovacími motory v Evropské unii v roce 2035, pokud nedostanou výjimku auta poháněná syntetickými palivy (tzv. e-paliva). Jak náročné je tato paliva vyrábět? A dají se využít i v autech se spalovacími motory? Tomáš Pancíř se ptal docenta Pavla Šimáčka, odborníka na paliva z Vysoké školy chemicko-technologické.
Tomáš Pancíř

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Česko stejně jako některé další státy EU nepodpoří plánovaný zákaz prodeje nových aut se spalovacími motory, pokud nedostanou výjimku auta poháněná tzv. syntetickými palivy. Jak náročná je výroba syntetických paliv? Dají se využívat i ve stávajících autech s klasickými motory a mohou se stát auta na syntetický benzin smysluplnou alternativou k elektromobilům?

  • Dnešním hostem 20 minut Radiožurnálu je vedoucí ústavu technologie ropy a alternativních paliv na VŠ chemicko-technologické v Praze Pavel Šimáček. Dobrý den, vítejte v našem studiu. Den.

  • Děkuji za pozvání. Můžete laicky vysvětlit, co to jsou syntetická paliva a z čeho se vlastně vyrábějí?

Více z pořadu

Ostatní také poslouchají