Dvacet minut Radiožurnálu

Ředitel Drážního úřadu: Původní zabezpečovač vlaků by nehodě v Pardubicích nezabránil. Selhal lidský faktor

Dvacet minut Radiožurnálu

Ředitel Drážního úřadu: Původní zabezpečovač vlaků by nehodě v Pardubicích nezabránil. Selhal lidský faktor
Jiří Kolář, šéf Drážního úřadu

Radiožurnál

Strojvedoucí vlaku, při jehož havárii minulý týden zemřeli čtyři lidé, si před nehodou uvědomil vlastní chybu a zabrzdil. K jakým dalším poznatkům dospěla Drážní inspekce? A proč některé frekventované tratě v Česku nemají žádné zabezpečovací zařízení? Vladimír Kroc se ptal ředitele Drážního úřadu Jiřího Koláře.
Vladimír Kroc

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Strojvedoucí vlaku, při jehož havárii minulý týden zemřeli čtyři lidé, si před nehodou uvědomil vlastní chybu a zabrzdil. K jakým dalším poznatkům dospěla Drážní inspekce a proč některé frekventované tratě v Česku nemají žádné zabezpečovací zařízení?

  • Hostem 20 minut Radiožurnálu, které vysílá také ČRo Plus, je dnes ředitel Drážního úřadu Jiří Kolář. Vítám vás ve studiu. Dobrý den. Dobrý den. Náš rozhovor natáčíme po 14. hodině. Drážní inspekce zveřejnila dopoledne výsledky šetření železniční nehody v Pardubicích. Víme zcela jasně, proč se vlaky v Pardubicích srazil i tak to samozřejmě víme. Základem základem systému bezpečnosti na železnici v ČR ne projet červenou barvu. To zval neprojedná vestoje. A to se právě stalo v Pardubicích, což zveřejnila už i Drážní inspekce, že opravdu příčinou? Ne. Po příčině bych nerad spekuloval, ale zveřejnila, že opravdu vlak RegioJetu projel červenou.

  • Bohužel ten rychlík zastavil, ale protijedoucí nákladní vlak už ne. Viditelnost bylo přitom 500 m. To k zastavení nestačí. Jak rychle se nákladní vlak pohyboval?

Více z pořadu

Vybíráme z e-shopu Českého rozhlasu