Vltavské speciály
Století robotů. Čím Čapkovo drama R.U.R. fascinovalo svět aneb Cesta do hlubin robotovy duše
Vltavské speciály
Vltava
Drama stvořil na vrcholu pandemie španělské chřipky v roce 1920. K jejím obětem patřili třeba Egon Schiele, Edmond Rostand a také Guillaume Apolinaire. Tovární výroba umělých bytostí – Robotů vedla v dramatu nakonec k jejich vzpouře proti svým stvořitelům – lidem. Čapek tak reagoval na možnosti vědeckotechnického pokroku, který sliboval osvobození člověka od namáhavé stereotypní fyzické práce. Co si ale počít s tím, když takto stvořená bytost objeví svou duši?
Antonín Pfeifer, Jaroslav Hroch
Hovoří: ředitel Památníku Karla Čapka ve Staré Huti Zdeněk Vacek a odbornice na umělý život Jitka Čejková z Ústavu chemického inženýrství
Připravili: Antonín Pfeifer, Jaroslav Hroch
Dramaturgie: Antonín Pfeifer
Premiéra: 25. 12. 2020
Hudební dramaturgie: Veronika Lucassen
Více z pořadu
Ostatní také poslouchají
-
O 101 let později. Jak soubor Buchty a loutky pojal Čapkovu hru R.U.R?
ArtCafé
-
Kultovní režisér Stuart Gordon reanimoval Lovecrafta, zmenšil děti a nechal zápasit obří roboty
Ektoplasma
-
Robot napsal divadelní hru. Jde o nový směr divadelní tvorby nebo pouhou atrakci?
Akcent
-
Albert Čuba: Inscenace s vážným tématem je pro nás riziko, na které si musíme vydělat
Vizitka
-
Natočil Vlastníky a Očitého svědka. „Bude hlad po tělesném zážitku sdílení v divadle,“ věří Havelka
Hovory
-
Musíme obětovat lidstvo, aby přežil svět? Odpověď hledá Robot Radius na Nové scéně Národního divadla
Mozaika
-
Divadelní underground v Lese
Čajovna