Věda Plus
Nejen domy. Solární panely na střechách aut by mohly napájet klimatizaci a zvyšovat dojezd
Věda Plus
Plus
Nová auta musí být stále úspornější a efektivnější. Jenže zároveň jsou pořád náročnější na elektroniku. I proto experti pražského ČVUT měřili, nakolik efektivní by v našich podmínkách mohly být solární panely, které by auta mohla vozit na svých střechách.
Petr Kološ
Přepis epizody
-
Teď se nacházíme v Cebu fotovoltaické laboratoři u C5.
-
Kapr o univerzitní centrum energeticky efektivních budov. Jde o součást pražského ČVUT. Projekt, který má na starosti Vladislav Martínek, je zaměřený na prověření využití fotovoltaických systémů ve vozech.
-
Pro nás bylo velice důležitý změřit, jaký je průběh osvitu na jednotlivý plochy vozu? Ta jedna věc a jak se ten osvit chová, když mu do cesty postaví ty stromy nebo domy ve městě.
Více z pořadu
Ostatní také poslouchají
-
Expert na emise: Zcela ekologické není žádné auto. Elektromobily se hodí na kratší dojíždění
Souvislosti Plus
-
V Česku by kolem poloviny století mohla vzniknout první fúzní elektrárna
Věda Plus
-
Podnikatel Sobotka: Solární elektrárna je výhodnější než jádro
Řečí peněz
-
Je lepší baterie na rámu, nebo na nosiči? Kolik ujede elektrokolo?
Radioporadna
-
Pražské lodě by mohly na vodík plout už za dva roky....
Magazín Experiment
-
Vodík je budoucnost, hlavní ekologický problém jsou třicet let stará auta, říká Peleška z Toyoty
Interview Plus
-
Chudí platí na bohaté. Elektromobil si nemůžou dovolit, ale z daní platí infrastrukturu, říká expert
Pro a proti
-
Do pražských ulic míří unikátní autopůjčovna. Půjčíte si malý čínský elektromobil?
Dnešní Plus