Ranní interview

Vizuálního smogu díky iniciativě měst ubývá. Jednotná legislativa ale stále chybí, říká předseda sdružení historických sídel

Ranní interview

Vizuálního smogu díky iniciativě měst ubývá. Jednotná legislativa ale stále chybí, říká předseda sdružení historických sídel
Plzeň chystá pravidla pro umisťování billboardů a dalších reklamních poutačů v centru města. Magistrát tak chce předcházet takzvanému vizálnímu smogu

Radiožurnál

Křiklavé barvy, blikající světla, nevkusné cedule. Reklamní smog neruší jen esteticky. Degraduje architekturu, snižuje přehlednost, rozptyluje řidiče. Některé obce proto omezují reklamu vlastními manuály. Jednotná legislativa totiž chybí. „Zákony to řeší okrajově, roztříštěně, bez koncepce, i když po tom voláme už od roku 2017,“ říká předseda Sdružení historických sídel Čech, Moravy a Slezska Libor Honzárek. „Jako nešvar to ale vnímá i společnost. Edukace by mohla být cesta.“
Vojtěch Bidrman

Více z pořadu

Ostatní také poslouchají