Ranní interview
V Česku začíná testovací provoz železničního zabezpečovače ETCS. Pomůže předejít lidským chybám
Ranní interview
Radiožurnál
V Česku začíná testovací provoz nového železničního evropského zabezpečovacího systému ETCS. Musí ho povinně používat proškolení strojvedoucí na tratích a v lokomotivách, kde už je zabezpečovač nainstalovaný. České dráhy už mají ETCS ve čtyřech stovkách svých vozidel. „Tento systém je nejmodernější, sofistikované zařízení. Pomůže, aby bylo zajištěno, že se v maximální možné míře eliminuje možnost selhání lidského činitele,“ říká Jaroslav Vondrovic z Federace strojvůdců.
Petr Král
Více z pořadu
Ostatní také poslouchají
-
Vlakoví dopravci instalují nový zabezpečovací systém. „Musíme víc digitalizovat,“ žádá strojvůdce
Ranní interview
-
Do železnice musíme investovat bilion korun, říká exšéf Českých drah
Interview Plus
-
Je třeba víc regulovat sítě? Koubský debatuje se Štětkou
Pro a proti
-
Rychleji a bezpečněji se dostanou lidé vlakem z Olomouce do Uničova. V čem je tato trať první?
Zprávy ČRo Olomouc
-
Pojar: Ukrajina může do NATO vstoupit až po válce. Číně musí dojít, že Rusko válčí proti celé Evropě
Dvacet minut Radiožurnálu
-
Střelba na FF UK: Nové střípky
Vinohradská 12
-
Snížení nehod na železnici slibuje nový evropský zabezpečovací systém
Zprávy pro Plzeňský kraj
-
V Havlíčkově Brodě už funguje myčka vlaků
Zprávy z Vysočiny
-
Nejkratší mezinárodní železniční trať v Česku: Jízdní doba 24 vteřin – a nezapomeňte točit klikou
Reportáže Radiožurnálu