Prolomit vlny

Zuckerbergovi ujíždí vlak. Zatímco jeho služby válcuje TikTok, on se ztrácí ve virtuální realitě

Prolomit vlny

Zuckerbergovi ujíždí vlak. Zatímco jeho služby válcuje TikTok, on se ztrácí ve virtuální realitě
facebook instagram displej

Radio Wave

Facebook se loni přejmenoval na Meta. Změna symbolizovala nové obzory, které měla firma objevovat ve virtuální realitě v takzvaném metaversu. Zatím se jí to nedaří a uživatelé se odvracejí od jejích starších služeb.
Matěj Schneider

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Prolomit vlny glosář Radia Wave rádiových.

  • Prolomit veliký glosář Radia Wave.

  • Společnost meta, pod kterou spadají služby jako Facebook nebo Instagram, v půlce roku zveřejnila svoje čtvrtletní zisky, který akcionáři nereagovali na pokles tržeb úplně nadšeně. Výsledky navíc reflektují širší úpadek. Firma, která se kdysi jmenovala Facebook, totiž začíná pokulhávat za konkurencí. Největší hvězdou a raketově rostoucí platformou je momentálně služba TikTok, jehož obliba podle statistik z App Store a Google Play narůstá daleko rychleji, než jak je to v případě Instagramu populární hlavně mezi nejmladším uživateli a jenom. V Česku má přibližně 2 miliony uživatelů. Samotná služba Facebook se v posledních letech naopak proměnila v jakousi virtuální poušť. Vedení firmy Metal se ten propad snaží zastavit tak, jak jim bylo vždy nejbližší, což znamená kopírování konkurence. Instagram začal během uplynulého roku tlačit krátká videa, která jsou jasně inspirovaná proudem. Formu Page TikToku někteří influenceři v čele s Kylie Jennerové a Kim Kardashianová dokonce v reakci na to sdíleli výzvu, aby se Instagram, cituji přestal snažit být TikTokem. Zároveň ale nejde jen o TikTok. Uplynulém roce zaznamenala velký nárůst také francouzská služba bílý jíl, kterou mnohá média překřtila na jakýsi antik Instagram. Služba vám jednou denně pošle notifikaci a vy potom máte asi dvě minuty na to, abyste vyfotili, co právě děláte. Byl pak zaznamenán nejen to, co se děje před vaším foťákem, ale pomocí tzv. zadní kamery i váš obličej. Ten vám ale ukáže až potom, co na sdílíte svůj post. Stejně tak vám do té doby schová posty vašich ostatních přátel pro ten den.

Více z pořadu

Ostatní také poslouchají