Pro a proti
Zavřít školy není levné řešení, tratit budou děti i stát na jejich daních z příjmů, říká analytička
Pro a proti
Plus
Žáci se vrací částečně do škol. Institut IDEA vyčíslil ekonomické dopady distančního vzdělávání na 33 miliard týdně, tedy 660 miliard za půl roku. „Dopady teď závisejí na nás, jak se k tomu postavíme. Měli bychom začít hned a musíme pomoci těm nejvíce zasaženým, zejména znevýhodněným dětem, o kterých už dlouho nic nevíme,“ říká Lucie Zapletalová z IDEA. Ředitel Pražského inovačního institutu Bohumil Kartous považuje za hlavní problém vysokou míra nesouměrnosti dopadů.
Karolína Koubová, Ondřej Čihák
Více z pořadu
Ostatní také poslouchají
-
Vysokoškolské vzdělání je pro naši společnost důležité. Třeba kvůli odolnosti a konkurenceschopnosti
O čem se mluví
-
Distanční výuka má doteď své následky. V mnohých školách proto stále probíhá pocovidové doučování
Zprávy ČRo Olomouc
-
Prospívá tříletým dětem školka? Učí se interagovat s dospělými, mají vyšší vzdělání, říká výzkumnice
Pro a proti
-
Všeobecné nebo odborné vzdělávání? Potřebujeme kombinaci obojího, soudí analytik pracovního trhu
Souvislosti Plus
-
O výdajích na obranu nikdo nediskutuje, ale závazky ke školství šmahem porušujeme, říká pedagožka
Interview Plus
-
Petr Šabata: Česko pokročilo vstříc moderní negramotnosti
Názory a argumenty
-
Jak zefektivnit české školství? Zavřít malé nekvalitní školy, radí sociolog Prokop
Život k nezaplacení
-
Náš školní den vypadá jako váš víkend. Číst se děti naučí i bez školy, říká zastánkyně unschoolingu
Houpačky
-
Přijímačky postavené na hlavu. ZŠ a SŠ nespolupracují, bez přípravných kurzů to nejde, tvrdí učitelé
Seriál Radiožurnálu